Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Haberleşmenin Temelleri | ELM 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU, Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere elektronik haberleşmeyle ilgili kavramlar,temel ilkeler, kullanılan yöntemler, temel elemanlar ve devreler hakkında yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar;haberleşme teoremi;temel bant ve iletim bandı kavramları; modülasyon ve demodülasyon yöntemleri;çoğullama türleri ve teknikleri;analog haberleşme sistemleri;sayısal haberleşme sistemlerine giriş. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir haberleşme sistemini oluşturan blokları tanır fonksiyonlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Haberleşme teoremlerini tanımlar, ilgili matematiksel formülasyonu çıkarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Temel bant, iletim bandı, frekans spektrumu gibi kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Genlik modülasyonlu vericilerin blok diyagramını ve devrelerini analiz eder, çalışma ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Genlik modülasyonlu alıcıların blok diyagramını ve devrelerini analiz eder, çalışma ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Frekans modülasyonlu vericilerin blok diyagramını ve devrelerini analiz eder, çalışma ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Frekans modülasyonlu alıcıların blok diyagramını ve devrelerini analiz eder, çalışma ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Çoğullama türlerini ve tekniklerini kavrar ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Gürültüyü ve ilgili terimleri/birimleri tanımlar, haberleşme sistemlerine etkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Haber, gürültü ve bantgenişliği | |
3 | Modülasyon ve çoğullama | |
4 | Genlik modülasyonu | |
5 | Genlik modülasyonlu işaretlerin alınması | |
6 | Taşıyıcısı bastırılmış GM sistemler | |
7 | Faz ve frekans modülasyonu | |
8 | Frekans modülasyonlu işaretlerin alınması | |
9 | Arasınav | |
10 | Sayısal haberleşmeye giriş | |
11 | Darbe modülasyonu | |
12 | Delta modülasyonu | |
13 | Televizyon tekniğine giriş | |
14 | Uydu haberleşme sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Haberleşme Ders Notları", Prof. Dr. Abdullah Ferikoğlu, |
Ders Kaynakları | " Introduction to Analog and Digital Communications", Simon Haykin, Michael Moher, 2007 John Wiley & Sons, Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |