Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Robotik | ELM 015 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAŞİT KÖKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RAŞİT KÖKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin robotik ve uygulamaları hakkında temel bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Robotiğe giriş ve tarihsel gelişim, otomasyon sistemlerinde robotlar, robotlarda eksenler, koordinat sistemleri ve robot çeşitleri, robot çeşitleri, robot hareket ettirme sistemleri, robotlarda uç elemanları, robot dinamiği, robot kinematiği, kinematik analiz, yörünge planlaması, robot simülasyon yazılımları, uygulama örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Robotiğin temellerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , |
2 | Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , |
3 | Bir otomasyon sisteminde robotların görevini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
4 | Robot kinematiği ve dinamiği hakkında genel bir bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , |
5 | Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Robotiğe giriş, tarihsel gelişim ve temel kavramlar | |
2 | Otomasyon sistemlerinde robotlar, grup teknolojisi | |
3 | Robotlarda eksenler, koordinat sistemleri | |
4 | Robot çeşitleri ve kullanım yerleri | |
5 | Robot hareket ettirme sistemleri | |
6 | Robot kinematiği | |
7 | Kinematik analiz | |
8 | Düz kinematik denklemlerin çıkartılması | |
9 | Ters kinematik problemi ve çözüm yöntemleri | |
10 | Robot dinamiği | |
11 | Yörünge planlaması, konum ve hız eğrilerinin elde edilmesi | |
12 | Robotlarda uç elemanları | |
13 | Robot simülasyon yazılımları | |
14 | Endüstriyel robotik uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- FU K.S., GONZALEZ R.C., LEE C.S.G.,Robotics Control, Sensing, Vision and Intelligence, McGrow-Hill, 1987. 2- GROOVER M.P., WEISS M., NAGEL R.N., ODREY N.G., Industrial robotics: Technology, programming and applications, New York McGrow-Hill, 1986. 3- BİNGÜL, Z., KUCUK S., Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005. 4- PAUK R.P., Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981. 5- VAROL, A., Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |