Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik Uyumluluk ve Uygulamaları | ELM 035 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını öğrenerek bu konuda ilerde çalışma veya araştırma yapacak olan öğrencilere temel bilgiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | EM girişim mekanizmaları,AM alan ve dalgaların temelleri,iletim hatları,antenler ve ışıma ,devre bileşenlerinin elektromanyetik özellikleri,Işıma emisyonları ve alınganlık,EM interfrens kontrol, elektronik devrelerde bağlaşım,Elektrostatik deşarj,EMU ölçümleri ,EMU standartları,EMU test ortamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektronik cihazların tasarım ve üretiminde ortaya çıkan olası elektromanyetik uyumluluk problemlerini tanır ve EMA kavramlarını kullanarak çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Piyasaya sunulan çeşitli medikal ve endüstriyel elektronik cihazların karşılaması gereken EMU standartlarını bilir ve bu standartlardaki temel yaklaşımları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik ortamın sınıflandırılması ve EM girişim mekanizmaları | |
2 | Elektromanyetik Alanların Temelleri | |
3 | Elektromanyetik Dalgalar ve Temelleri | |
4 | Dalga formları ve spektral Analiz | |
5 | İletim Hatları | |
6 | Antenler ve Işıma | |
7 | Devre Bileşenlerinin elektromanyetik Karekterleri | |
8 | Işıma emisyonları ve alınganlık | |
9 | EM Girişim Kontrol | |
10 | Elektrik devrelerinde bağlaşım ve uygulamalar | |
11 | EM Uyumluluk Ölçümleri ve uygulamalar | |
12 | EMU Standartları | |
13 | EMU Test Ortamları ve uygulamalar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | (1)Elektromanyetik Dalgalar ve Mühendislik Uygulamaları Selim Şeker-Osman Çerezci ,Boğaziçi Üniversitesi Yayını,1996 (2)Elektromanyetik Uyumluluk Niyazi Arı-Şükrü Özen ,Palme Yayını, 2008 (3) Tasarımdan Kullanıma Elektromanyetik Uyumluluk L. Sevgi, Eksen Yayını, 2006 (4)Engineering Electromagnetic Compatibility ,V.Prasad Kodali,IEEE Pres 2001 |
Ders Kaynakları | 1.Electromagnetic Compatibility Engineering,Henry W.Ott Wiley Pub.1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 6 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 6 |
3. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |