Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Düşük Gerilim Güç Sistemleri | ELM 011 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN VARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrik dağıtımında düşük gerilim güç sistemlerinin önemi ve dengesiz yüklü bir şebekede elektrik hesaplarının proje bazlı anlaşılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bir Fazlı AC Sistemlerde Güç Tanımları ve Hesaplamaları Üç Fazlı Sistemlerde Güç Tanımları ve Hesaplamaları Dengeli/Dengesiz 3-Fazlı Hatların Analizi Güç Dağıtım Sistemleri ve Şebeke Modelleri Gerilim Düşümü ve Kesit Hesapları Alçak Gerilim Güç Sistemlerinde Koruma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düşük Gerilim güç sistemlerinin kullanıldığı alanları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | ) Güç sistemleri ile diğer elektrik dalları ve cihazları ile ilişkisini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Güç sistemlerinin düşük gerilimli sistemlerde analizini yapmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir Fazlı AC Sistemlerde Güç Tanımları ve Hesaplamaları | |
2 | Üç Fazlı Sistemlerde Güç Tanımları ve Hesaplamaları | |
3 | Yıldız-Üçgen Hat Modelleri | |
4 | Dengeli 3-Fazlı Hatların Analizi | |
5 | Dengesiz 3-Fazlı Hatların Analizi | |
6 | Güç Ölçüm Yöntemleri | |
7 | Reaktif Güç Kompanzasyonu | |
8 | Güç Dağıtım Sistemleri ve Şebeke Modelleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Güç Dağıtım Sistemleri ve Şebeke Modelleri | |
11 | Gerilim Düşümü ve Kesit Hesapları | |
12 | Gerilim Düşümü ve Kesit Hesapları | |
13 | Alçak Gerilim Güç Sistemlerinde Koruma | |
14 | Alçak Gerilim Güç Sistemlerinde Koruma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Düşük Gerilim Güç Sistemleri / Doç.Dr. Şükrü ÖZEN , Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1- Öğrt. Gör. Nusret ALPERÖZ Elektrik Enerjisi Dağıtımı Nesil Mat., 1987 2- Prof.Dr. Mehmet İNAN Orta Gerilm Şebekeleri Kısım-II İTÜ yayınları 3- Prof.Dr. Hüseyin ÇAKIR Enerji Sistemlerinin analizi YTÜ yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |