Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Gelişim Biyolojisi | BIY 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Döllenme, yarılma, gastrülasyon, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Döllenme, yarılma, gastrülasyon, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Döllenme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Segmentasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Gastrulasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Nörulasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Mezoderm Oluşumu | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Ontogenez-Filogenez | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Cinsel farklılaşma | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Malformasyon Nedenleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Teratolojik Etkenler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Kök Hücre | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | |
2 | Döllenme | |
3 | Segmentasyon | |
4 | Gastrulasyon | |
5 | Nörulasyon | |
6 | Mezoderm Oluşumu | |
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | |
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | |
9 | Ontogenez-Filogenez | |
10 | Cinsel farklılaşma | |
11 | Malformasyon Nedenleri | |
12 | Teratolojik Etkenler | |
13 | Kök Hücre | |
14 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Tabakoğlu-Oğuz, A. Hayvan Embriyolojisi. İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi. 2001 2) Beddington, R., Jessell, T., Lawrence, P., Meyerowitz, E., Smith, J. Principles of Development. Oxford University Press. 2002. 3) Tickle, C. Patterning in Vertebrate Development. Oxford University Press. 2003 4) Ünal, G. Hayvan Embriyolojisi. Nobel Yayın Dağıtım. 2007 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Kısa Sınav | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |