Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Turizmde Markalaşma Süreci | TRZ 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çağrı ERDOĞAN, Arş. Gör. Karaca Mina DURDU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Markalaşma çalışmaları turizm işletmelerinin rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi açısından çok önemlidir. Bu kapsamda doktora düzeyinde öğrenim gören turizm öğrencilerinin bu konuda bilgi edinmesi gereklidir. |
Dersin İçeriği | Marka kavramı ve önemi; Marka ile ilişkili kavramlar; Marka sadakati ve marka yönetimi; Markanın bileşenleri; Destinasyon markası; Destinasyon markası ilkeleri; Marka stratejileri; Marka oluşturma araçları – Halkla ilişkiler, Reklam, İnternet, Fuarlar ve festivaller; Marka imajı ve kurumsal imaj; Destinasyon imajı; Konumlandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Markaya ilişkin kavramları ve markanın önemini bilir, sınavda açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Marka sadakati ve marka yönetimi ile birlikte markanın bileşenlerini anlar, yazılı olarak ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Destinasyon markası ve marka ilkelerini bilir, ilgili bir ödev hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Marka stratejileri ve marka oluşturma araçlarını sıralar, sunum yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Marka imajı, kurumsal imaj ve destinasyon imajı konularını anlar ve ödev hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka kavramı ve önemi | |
2 | Marka ile ilişkili kavramlar | |
3 | Marka sadakati ve marka yönetimi | |
4 | Markanın bileşenleri | |
5 | Destinasyon markası | |
6 | Destinasyon markası ilkeleri | |
7 | Marka stratejileri | |
8 | Marka oluşturma araçları – Halkla ilişkiler | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Marka oluşturma araçları – Reklam ve İnternet | |
11 | Marka oluşturma araçları – Fuarlar ve festivaller | |
12 | Marka imajı ve kurumsal imaj | |
13 | Destinasyon imajı | |
14 | Konumlandırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çayıroğlu, A. (2010), Markalaşma ve Reklam, Etap Yayınevi, İstanbul. Ashworth, G. and Kavaratzis, M. (2010), Towards Eff ective Place Brand Management–Branding European Cities and Regions, Edward Elgar Publishing, Cheltenham. Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley. Lindstrom, M. (2006), Duyular ve Marka-5 Duyuyla Güçlü Markalar Yaratmak, (Çev. Ümit Şensoy), Optimist, İstanbul. Morgan, N.; Pritchard, A. and Pride, R. (2004), Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, 2nd Edition, Elsevier, London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Turizm işletmeciliğinin disiplinler arası yapısı bağlamında farklı disiplinlerin bakışı ile oluşturulan bilimsel bilgiye ve sektör yapısı ve gerçekleri hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Karar, uygulama ve davranışlarında turizm alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Turizm alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | ||||||
4 | Turizm işletmeciliği alanında bir çalışma kapsamında bağımsız bir şekilde bilimsel araştırma sürecinden geçerek bilgiye ulaşır. | ||||||
5 | Turizm işletmeciliği alanında yürütülecek olan projelerde görev ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
6 | Turizm işletmeleri yada bu alanda bilgi üreten diğer kurumlar (üniversiteler, okullar gibi) için vizyon, amaç ve hedef belirler. | ||||||
7 | Turizm işletmeciliği alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip eder. | ||||||
8 | Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı dairesinde bütün bilimsel verilerden olduğu gibi alanındaki örneklerden de yararlanmak suretiyle en iyi uygulamalara ulaşır. | ||||||
9 | Turizm işletmeciliği ile ilgili edindiği bilgi, düşünce ve önerilerini işletme yöneticilerine veya akademik kanallarla toplumun ilgili kesimlerine, alanı ile ilgili mesleki ve sivil toplum kuruluşlarına, kamuoyuna yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
10 | Turizm işletmeciliği alanına ilişkin çalışma yapan akademisyenler ve araştırma kuruluşları ile iletişim kurar, araştırma projelerinde görev alır ve deneyim ve birikimini paylaşarak çıktıya dönüştürür. | ||||||
11 | En az bir yabancı dili akademik düzeyde kullanır. | ||||||
12 | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
13 | Turizmin kendine özgü yapısından kaynaklı sorunlara karşı özgün çözüm önerileri getirir. | ||||||
14 | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlerine uygun davranmanın yanında, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve sektörün bu konularda çözüm üretmesine katkı sağlayacak çalışmalar yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |