Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antik Dünyada Büyük Savaşlar | ORT 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere savaşları tarihi bağlamları içerisinde anlamalarını sağlamak ve kaynakların paralel bir şekilde incelenmesi ile eleştiril düşüncelerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Antik Yunan, Roma ve Makedonya’da savaşlarla ilgili detaylı bir incelemenin sunulması. Savaş, ordu, teçhizat, strateji, taktik, kuşatma, donanma gibi mefhumların analiz edilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Yunan-Pers Savaşları: Rakiplerin Savaş Taktikleri | |
2 | Marathon (M.Ö. 490) | |
3 | Salamis ve Platea (M. Ö. 480 ve 479) | |
4 | Syracuse Kuşatması (M. Ö. 415-413) | |
5 | Xenophon ve Epaminondas’ın Stratejileri | |
6 | Makedon Askeri Sistemi: Büyük bir Stratejist ve Taktisyen olarak İskender | |
7 | Granicus ve Issus (M. Ö. 334 ve 333) | |
8 | Gaugamela ve Hydaspes (M. Ö. 331 ve 326 ) | |
9 | Arasınav | |
10 | Roma Kartaca’ya Karşı: Scipio Hannibal’a Karşı | |
11 | Pon Savaşları ve Stratejik Problemler | |
12 | Helvetian Seferi (M. Ö. 58-52) | |
13 | Sezar’ın Yunanistan Seferi ve Pharsalus Savaşı (M. Ö. 49) | |
14 | Son söz, genel izlenimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Delbrück, H., Warfare in Antiquity, (History of the Art of War), Vol. I, (University of Nebraska Press, Lincoln & London, 1975) Fuller, J.F.C., Decisive Battles of the Western World, Vol. I, (BCA, 2003) Aeneas, Tacticus, Asclepiodotus, Onasander, Illinois Greek Club (trans.), (Cambridge, MA, London, 1986) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|