Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. Yüzyılda Yunan-Türk İlişkileri | ORT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı hakimiyetine karşı Yunanlılar tarafından başlatılan bağımsızlık mücadelesi iki ulusun tarihinde mühim bir dönüm noktası olarak telakki edilmektedir. Bu bağlamda bu ders öğrencilere çağdaş Yunan-Türk kaynakları ışığında bir okuma imkanı sunacaktır. |
Dersin İçeriği | On dokuzuncu yüzyılında Türk-Yunan ilişkileri, Osmanlı Devleti’ne karşı başlayan Yunan İsyanı, Milliyetçilik Hareketleri, Balkanlarda Bağımsız Devletlerin kurulması, Balkanların ve 19. Yüzyıl Avrupasının jeopolitik haritasının yeninden oluşturulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yunan İsyanının başlangıcına kadar dış ilişkiler | |
2 | İsyanın sebepleri ve yurt dışındaki Yunanlıların rolü | |
3 | Tuna Eyaletleri, Peloponnes, ve Orta Yunanistan’da İsyan | |
4 | Teselya, Makedonya ve Girit’te isyan hareketleri | |
5 | Peloponnes’te askeri karışıklık, Tripoliçe Kuşatması ve Sonuçları | |
6 | Ali Paşa’nın İyonya Yönetimi ve Hurşid Ahmed Paşa tarafından yok edilmesi | |
7 | Denizde Savaş, Türk Donanmasının Sakız Adasına Yerleşmesi | |
8 | Mahmud Paşa’nın Peloponnes Seferi | |
9 | Arasınav | |
10 | Yunanistan’daki Gelişmelere bağlı olarak Türk-Rus İlişkileri | |
11 | Yunan İç Savaşı ve İbrahim Paşa’nın Peloponnes’e gelmesi | |
12 | Reşid Mehmed Paşa tarafından Akropolis Kuşatması | |
13 | Büyük Güçlerler Diplomatik Müzakere (1824-5) ve Messolonghi’nin Düşüşü | |
14 | Navarin Deniz Savaşı (1827) ve Yunanistan’ın Bağımsızlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Moschopoulos N., How Turkish Historiographers saw the Greek Revolution (Athens, 2003) Brewer D., The Greek War of Independence (Overlook Press – New York, 2011) Vakalopoulos A., History of the Greek Revolution (1821) (Athens, 2007) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|