Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı İstanbulu’Nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi | YEN 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste Yeniçağ döneminde Osmanlı İstanbul’unun sosyo-ekonomik ve kültürel tarihinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında İstanbul'un kuruluşu, şehrin Bizans’tan Osmanlı’ya ve 18. yüzyıla kadar geçirdiği sosyo-ekonomik dönüşümü ele alınmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstanbul tarihi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | İstanbul'da Osmanlı hakimiyetinin kuruluşu hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | İstanbul'daki sosyal ve ekonomik yaşam hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | İstanbul'un gündelik hayatını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstanbul’un kuruluşu | |
2 | Konstantinopolis’ten İstanbul’a | |
3 | Osmanlı fethi | |
4 | İstanbul’un iskanı ve mahalleleri | |
5 | İstanbul’da Osmanlı yönetim kurumları | |
6 | Nüfus grupları: Müslümanlar | |
7 | Nüfus grupları: Gayrimüslimler | |
8 | İstanbul’da ekonomik hayat: Üretim | |
9 | İstanbul’da ekonomik hayat: Ticaret | |
10 | İstanbul’da gündelik hayat | |
11 | İstanbul’da gündelik hayat | |
12 | Şehir ve mimari | |
13 | Vakıflar | |
14 | Genel değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mustafa Cezar, Osmanlı Başkenti İstanbul, İstanbul 2002. Doğan Kuban, İstanbul: Bir Kent Tarihi, İstanbul 2004. Robert Mantran, 17. Yüzyılın İkinci Yarısında İstanbul, 2 Cilt, Ankara 1990. Robert Mantran, İstanbul Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2001. Stefanos Yerasimos, İstanbul İmparatorluklar Başkenti, İstanbul 2000. Ebru Boyar ve Kate Fleet, Osmanlı İstanbulu’nun Toplumsal Tarihi, İstanbul 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |