Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batıda Din Çalışmaları | FDT 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asıl çıkış yeri Batı olan modern din çalışmalarının tarihini, din çalışması başlığı altında yer alan bilim dalları ve bu bilim dallarından metot bakımdan meydana gelen gelişmeler hakkında bilgi kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Dinin bir araştırma konusu olarak ortaya çıkışı; din bilimleri içinde yer alan bilim dalları; dinler tarihi ve onun altında yer alan bilim dalları ve bunlardaki metodik gelişme ve değişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinin bir bilme/araştırma konusu olarak ortaya çıkışının tarihini (doğu-batı) hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Din bilimlerinin ortaya çıkışının hazırlayan şartları çözümler | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, Ödev, |
3 | Din bilimlerin anlam çerçevesini belirler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , Performans Görevi, |
4 | Din bilimi içinde yer alan bilim dallarını belirler | Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav , |
5 | Batıda Dinler tarihi çalışmalarının tarihini betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Batıdaki Karşılaştırmalı dinler tarihi çalışmalarının tarihini hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, |
7 | Batıdaki Din fenomenolojisi çalışmalarının tarihini hatırlar | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern dönem önesinde, din ve dinler hakkında yapılan çalışmalar | |
2 | Modern batıda dinin bir inceleme konusu oluşunun tarihsel zemini | |
3 | Antropolojik çalışmalar | |
4 | Din felsefesi | |
5 | Dinler Tarihi | |
6 | Din Psikolojisi | |
7 | Din Sosyolojisi | |
8 | Din çalışmalarında metodik yaklaşımlar | |
9 | Tarihi-tasviri çalışmalar | |
10 | Karşılaştırmalı yaklaşımlar | |
11 | Fenomenolojik yaklaşımlar | |
12 | Post-modern yaklaşımlar ve din çalışmaları üzerindeki etkisi | |
13 | Post-modern yaklaşımlar ve din çalışmaları üzerindeki etkisi | |
14 | Klasik , modern ve post-modern din çalışmalarının problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ömer Mahir Alper (ed), Batıda Din Çalışmaları, Metro Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1. Joachim Wach, Dinler Tarihi, müstakil bir bilim dalı olarak kuruluşuna teorik bir giriş, çev. Fuat Aydın, Ataç Yayınları, İstanbul. 2. Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, İZ yayıncılık, İstanbul 2008. 3. Jacques Waardenburg, Contemporary of Study of Religion, Hague, I-II 4. Robert A.Segal, The Blackwell Companion to the Study of Religion, Blacwell Publishing 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | X | |||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |