Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İran Kültür ve Medeniyet Tarihi (Tr) | ODC 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE SOSAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE SOSAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere kendi tarih kültür ve edebiyatlarını yakından ilgilendiren hedef kültürü tanıtmaktır. Bu bağlamda hedef kültürün temel dinamikleri aktarılmaktadır. İran kültürüne ait bilgiler, coğrafik, etnografik ve güncel yaşam bilgileri ülke bilgisi çerçevesinde günlük yaşam, ritüeller, eğitim ve sanat alanındaki bilgilerin aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | İran tarihinin başlangıçtan günümüze kadar olan kültürü ve gelişimi kronolojik bir sırayla verilir. Sosyo-kültürel gelişmeler ele alınır. İran toplumunun kültürel yapısı ( örf ve adetler, değerler ve tutumlar, estetik sanatlar, folklor, sinema , müzik tiyatro, semboller , tabular , törenler) yanında tarih , dil ve edebiyatı da birleşik bir şekilde ele alınır: |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İran kültür ve medeniyetini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam Öncesi Dönem (medler) | |
2 | Ahamanişler Dönemi | |
3 | İslam Öncesi Dönem ( Aşkanlılar) | |
4 | Sasaniler Dönemi | |
5 | İslam Sonrası Dönem ( Gazneliler) | |
6 | Selçuklular Dönemi | |
7 | Hazremşahlar Dönemi | |
8 | Moğollar Dönemi | |
9 | ||
10 | Moğollar Dönemi | |
11 | Afşarlılar Dönemi | |
12 | Zendiler Dönemi | |
13 | Kaçarlar DÖnemi | |
14 | Pehlevi Dönemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ders Kitabı. İran Tarihi, Gene R.Garthwaite, Çevirmen : Fethi Aytuna ,2012 Yardımcı Ders Kitabı İran Edebiyat Tarihi,. Zabihullah Safa, çevirmen Hasan Almaz, 2002 İran Tarihi, Yılmaz Karadeniz 2011 Safevi Dönemi İran Tarihi, Altan Çetin, Kaan Dilek 2011 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |