Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları ve Sivil Toplum | SOS 310 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN AKTAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDIN AKTAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, “insan hakları” ve “sivil toplum” kavramlarının tarihi gelişim ve nitelikleri konusunda öğrencilere bilgi ve bilinç kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | İnsan hakları, sivil toplum ve demokrasi kavramların tanımları yapıldıktan sonra tarihi gelişimleri incelenir. Temel hak ve hürriyetler konusunda günümüze dek ortaya çıkan yaklaşımlar tanıtıldıktan sonra birinci, ikinci ve üçüncü kuşak haklar tek tek ele alınarak tartışılır. İnsan hakları ile ilgili olarak tarih boyunca ortaya çıkan temel belgeler ve kuruluşlar tanıtılır. İnsan hakları raporları tanıtılarak ülkelerin durumları karşılaştırılır. Demokrasinin temel ilkeleri ve mevcut uygulamalar anlatılır. Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde sivil toplum kuruluşları tanıtıldıktan sonra üçüncü sektör olarak STK’ların tüm toplumlarda yönetime etkin katılımının yolları araştırılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan haklarıyla ilgili kavramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel hakları ve bunları korumayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İnsan haklarıyla ilgili temel belgeleri tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | İnsan haklarıyla ilgili kuruluşları tanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | İnsan hakları raporlarından yararlanmayı öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Demokrasinin temel ilkelerini ve dünyadaki mevcut uygulamalarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde Türkiye’de sivil toplumun gelişimini öğrenmek ve her iki dönemin STK’larını tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Toplumların barış içinde bir arada yaşayabileceği bir dünya için üçüncü sektör olarak STK’ların yönetime katılımının önemini ve yollarını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birey, kitle kültürü ve sivil toplum | |
2 | Sivil toplumun temelleri | |
3 | Sivil toplumun Osmanlıdaki kaynakları | |
4 | Demokrasi kültürü | |
5 | Osmanlı-Cumhuriyet dönemi demokrasi hareketleri | |
6 | İnsan hakları düşüncesinin gelişimi | |
7 | Geleneksel ve modern toplumlarda devlet | |
8 | Cumhuriyet Türkiye´si ve sivil toplum olgusu | |
9 | Türk hayrat sistemi ve sivil toplum | |
10 | 21.yy şekillendirecek iki anahtar kavram olarak küreselleşme ve sivil toplum | |
11 | Sivil toplum kavramının alanları | |
12 | Doğu-Batı ekseninde sivil toplum | |
13 | Sivil toplum devlet İlişkileri | |
14 | Türkiye´de sivil toplum ve siyaset |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İsmail Doğan, Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları |
Ders Kaynakları |
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |