Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurum Kültürü SOS 634 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı sosyolojik açıdan kurumsal kültürün ne olduğunun anlaşılmasını sağlamak ve bu kültürü oluşturan insanların belirli anlayış ve değerlere sahip olması ve ortak çalışma kültürüne ulaşmalarına katkı sağlamaktır. 

Dersin İçeriği

Kurum Kültürü Ve Kurum İçi İletişim

Kurum kültürüne ilişkin ortak görüşler

Kurum kültürünü oluşturan kavramlar

Kurum Kültürünün Boyutları

Kurum Kültürünün Görünen ve Görünmeyen Unsurları

Kurumsal kimlik ve Kurumsal imaj

Güçlü Kurum Kültürü

Kurum Kültürünü Etkileyen Faktörler

Kurum Kültürü Tipleri

Kurum Kültürü ve Kurum İçi İletişim

Kurum İçi İletişim Türleri

Kurum İçi İletişimde Kullanılan Yöntemler;

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurum kültürünün temel misyonunu ve sosyal boyutları açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Kurum kültürünün oluşturulmasına ait bilgiler kazandırır Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Kurum kültürüne temel olan değer ve tutumları belirler Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Kurum kültürüne destek olan iletişim etkinliğini kapsama alır Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurum Kültürü Ve Kurum İçi İletişim
2 Kurum kültürüne ilişkin ortak görüşler
3 Kurum Kültürünün Özellikleri
4 Kurum kültürünü oluşturan kavramlar
5 Kurum Kültürünün Boyutları
6 Kurum Kültürünün Görünen ve Görünmeyen Unsurları
7 Kurumsal kimlik ve Kurumsal imaj
8 Güçlü –Zayıf Kurum Kültürü
9 Kurum Kültürünü Etkileyen Faktörler
10 İletişimi doğru kavramlara dayandırmak
11 Kurum Kültürü Tipleri
12 Kurum Kültürü ve Kurum İçi İletişim
13 Kurum İçi İletişim Türleri
14 Başarılı Kurum Kültürü Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu

Z. Beril Akıncı Vural, Kurum Kültürü, İstanbul, 2018.

Sami Şener, Kurum Kültürü Ders Notları

 

Ders Kaynakları

Cultural Nuances, Assumptions, and the Butterfly Effect, Rory Remer,Counseiing and Vaiues January 2007 "Voiume 51
Effects of basic human values on host community
acculturation orientations
Irene Sapienza, Zira Hichy, Maria Guarnera, and Santo Di Nuovo,INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 2010, 45 (4), 311319
.ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM,Serpil DURĞUN
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2006. Cilt:II1, Sayı:II, 112-132
.ÜLKE ORJİNİNİN KURUMSAL KÜLTÜRE YANSIMASI,KURUM İÇİ İLETİŞİM VE İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI: IKEA ÖRNEGİ
Ögr.Grv.Elif SUNGUR*Bu çalısma 2007 2.Ulusal Halkla İliskiler Sempozyumunda bildiri olarak sunulmus,
.TOPLUM KÜLTÜRÜNÜN KURUM KÜLTÜRÜNEYANSIMASI,Yrd.Doç.Dr.Ayşen TEMEL EĞİNLİ/Yrd.Doç.Dr.Sinem YEYGEL ÇAKIRxSOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ
Cilt 3, No 2, 2011
.TOPLUM KÜLTÜRÜNÜN KURUM KÜLTÜRÜNE YANSIMASI
Ayşen TEMEL EĞİNLİ - Sinem YEYGEL ÇAKIR, SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ
Cilt 3, No 2, 2011
.YABANCILAŞMA, KURUMSAL DEĞERLER VE DUYGU YÖNETİMİ DENKLEMİ
Arş. Gör. Murat Polat Arş. Gör. Tuba Yavaş/ Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi Mayıs Haziran Temmuz 2012 C.1 Sayı.2
.İNSAN KAYNAKLARI AÇISINDAN KURUMSAL İMAJ Ferit KÜÇÜK, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 15, Sayı: 2, Sayfa: 247-266, ELAZIĞ-2005
.ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL
BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ Fatih KARCIOĞLU-
Esat KURT, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, 2009 1
.ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ,Doc. Dr. Nezahat GÜÇLÜ,
Gazi Universitesi Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Ankara 2003

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6