Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Kimya Laboratuarı II KIM 104 2 0 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ,
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği Kimyasal kinetik; Kimyasal denge; pH kavramı; Asit-baz titrasyonları; Elektrokimya (piller ve elektroliz); Elektrokimya (Redoks titrasyonları); Katyonların belirtilmesi – 1; Katyonların belirtilmesi – 2; Anyonların tanınma tepkimeleri; UV-visible spektrofotometrik tayinler; Sabun eldesi ve özellikleri; Su buharı destilasyonu
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genel İş sağlığı ve Güvenliği kurallarını bilir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap,
2 Kimyasal Hız kavramı ile ilgili olayları açıklar ve çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
3 Kimyasal reaksiyonlarda gözlenen denge olayını öğrenir ve yorumlar Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Asit – Baz Titrasyonları ve pH Kavramını tanımlar Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Elektrokimya ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
6 Piller ve elektroliz kavramları hakkındaki olayları bilir ve ilgili problemleri çözer Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
7 Katyonları gruplara ayırarak kalitatif analiz yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun,
8 Kantitatif analiz çalışması yapar Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
9 ARASINAV Soru-Cevap,
10 Anyonları gruplara ayırarak kalitatif analiz yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
11 UV-vis spektrofotometrik tayinleri bilir ve çeşitli maddelerin analizini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
12 Sabun eldesi ve özelliklerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap,
13 Su buharı destilasyonunu öğrenir ve karışımları ayırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
14 Telafi Deneyi Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
15 Final Sınavı Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel İş sağlığı ve Güvenliği [1] i-iv
2 Kimyasal kinetik [1] Sayfa 1-5
3 Kimyasal denge [1] Sayfa 6-10
4 Asit – Baz Titrasyonları ve pH Kavramı [1] Sayfa 11-15
5 Elektrokimya (piller ve elektroliz) [1] Sayfa 21-25
6 Elektrokimya (piller ve elektroliz) [1] Sayfa 21-25
7 Katyonların tanınma tepkimeleri [1] Sayfa 31-40
8 Katyonların tanınma tepkimeleri [1] Sayfa 31-40
9 ARASINAV
10 Anyonların tanınma tepkimeleri [1] Sayfa 41-45
11 UV-vis spektrofotometrik tayinler [1] Sayfa 46-50
12 Sabun eldesi ve özellikleri [1] Sayfa 51-55
13 Su buharı destilasyonu [1] Sayfa 56-60
14 Eksik deneylerin telafi edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu [1] Genel Kimya Laboratuvarı II Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü.
Ders Kaynakları [2] Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., “Genel kimya laboratuvarı”, Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi.
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi.
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi.
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci.
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 4