Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar EPO 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Değişen öğretim düzenleme yaklaşımlardan haberdar etmek ve değişen eğitim sistemine uyum sağlayarak güncel ve yeni yaklaşımların öğrenilmesini sağlamak 

Dersin İçeriği

Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimlerin incelenmesi etkin öğrenme, yaratıcılık, yaratıcı düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, beyin temelli öğrenme, yansıtıcı düşünme,  oluşturmacılık vb. yaklaşımlara göre programların hazırlanması ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 öğretimsel açıdan yeni yönelimleri fark eder Beyin Fırtınası,
2 Yeni öğretimsel yaklaşımlardan haberdar olur Anlatım, Soru-Cevap,
3 Yeni öğretimsel yaklaşımları bilir Beyin Fırtınası,
4 Yeni öğretimsel yaklaşımlara göre program tasarlar Tartışma,
5 Yeni öğretimsel yaklaşımları uygular Tartışma,
6 Yeni öğretimsel yaklaşımlara ilişkin uygulamaları değerlendirir Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimler
2 Öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimler
3 Etkin öğrenme
4 Etkin öğrenme
5 yaratıcılık
6 yaratıcı düşünme
7 düşünme becerileri
8 eleştirel düşünme
9 beyin temelli öğrenme
10 yansıtıcı düşünme
11 oluşturmacılık
12 yeni yönelimlere göre program hazırlanması
13 yeni yönelimlere göre program uygulanması
14 yeni yönelimlere göre program değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gülay Ekici (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-I

Gülay Ekici (2015) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-II

Gülay Ekici (2016) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-III

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 15 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6