Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesnelerin İnterneti Tabanlı Uygulama Geliştirme BSM 535 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nesnelerin internetinin (IoT) hakkında bilgi sahibi olabilmek ve IoT tabanlı uygulamalar geliştirebilmek

Dersin İçeriği

Nesnelerin İnternetine Giriş, İş Modelleri,  Proje Önerileri, ,Makinelerarası İletişim ile Farkları, Mimarisi, IoT Haberleşme Teknolojileri: RFID, NFC, BLE Beacon, Z-Wave, ZigBee, Google Wave, GSM, 3G/4.5G, IoT Haberleşme Protokolleri: XMPP, CoAP, SoAP, REST, MQTT, AMQP, DDS, IoT İşletim Sistemleri: Google Brillo, Nesnelerin İnternetinde Büyük Veri,  Büyük Veri ve Bulut Bilişim için IoT Platformları, Proje Sunumları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesnelerin internetini tanır Anlatım, Soru-Cevap,
2 Nesnelerin interneti iş modelleri ve uygulama alanlarını bilir Soru-Cevap, Anlatım,
3 Nesnelerin interneti haberleşme teknolojileri ile protokollerini tanır ve kullanır Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem,
4 Nesnelerin interneti tabanlı uygulama geliştirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesnelerin İnternetine (IoT) Genel Bakış
2 Nesnelerin İnterneti İş Modelleri
3 Proje Önerileri
4 Nesnelerin İnterneti Mimarisi
5 IoT Bulut Platformları
6 IoT HaberleşmeTeknolojileri: RFID, NFC, BLE Beacon, Z-Wave, ZigBee, Google Wave, GSM, 3G/4.5G
7 IoT HaberleşmeTeknolojileri: RFID, NFC, BLE Beacon, Z-Wave, ZigBee, Google Wave, GSM, 3G/4.5G
8 IoT Haberleşme Protokolleri: XMPP, CoAP, SoAP, REST, MQTT, AMQP, DDS
9 IoT Haberleşme Protokolleri: XMPP, CoAP, SoAP, REST, MQTT, AMQP, DDS
10 IoT İşletim Sistemleri: Google Brillo, TinyOS, FreeRTOS
11 Nesnelerin İnternetinde Büyük Veri
12 Bulut ve Sis Bilişim
13 Nesnelerin İnternetinde Güvenlik
14 Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Sabis

Ders Kaynakları

1. Cüneyt BAYILMIŞ ve Kerem KÜÇÜK, Nesnelerin İnternet’i: Teori ve Uygulamaları, Papatya Yayınevi, Eylül 2019.

2. Kerem KÜÇÜK, Cüneyt BAYILMIŞ, Dawson Ladislaus Msongaleli, Designing real-time IoT system course: Prototyping with cloud platforms, laboratory experiments and term project, The International Journal of Electrical Engineering & Education, 2019, https://doi.org/10.1177/0020720919862496

3. A. Fuqaha, M. Guizani, M. Mohammadi, M. Aledhari, M. Ayyash,  “Internet of Things: A Survey on Enabling Technologies, Protocols, and Applications”, IEEE Communication Survey&Tutorials, vol. 17 (4), 2347-2376 ,2015.

4. P. Waher, “Learning internet of things”, Packt Publishing, 2015.

5. F. Mattern and C. Floerkemeir, “From the Internet of Computers to the Internet of Things”, From Active Data Management to Event-Based Systems and More, Lecture Notes in Computer Science, Vol. 6462, pp. 242-259, 2010.

6. L. Atzori, A. Iera, G. Morabito, “The Internet of Things: A Survey”,  Computer Networks, vol. 54, 2787-2805, 2010.

7. K.Sohraby, D. Minoli, and T. Znati. “Wireless Sensor Networks: Technology, Protocols, and Applications”. Wiley-Interscience. 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
7 Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 15 15
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6