Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TURKISH MUSIC SOLFEGE (TCM) II TMB 450 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof. HATİCE SELEN TEKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Research Asistant Murat DİLBER

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
Teaching Mürekkep (Unified) makams and large rythm.
 
Dersin İçeriği
Mürekkep (United) makams and large rythm.
 
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Gain advanced level of makam knowledge. 1 - 2 - 4 - 6 - B - C - F -
2 - Recognizes the makams who make decisions on the Irak screen, performs vocal solfege, analyzes the works. 1 - 4 - 14 - 15 - B - C - F -
3 - the Mürekkep (United) makams who decide on the Acemaşiran screen wins, anailizes. 1 - 2 - 4 - 6 - B - C - F -
4 - hüseyniaşiran screen of the decision to recognize the Mürekkep makams, analyze the sample works. 1 - 2 - 4 - 6 - 14 - B - C - F -
5 - recognizes, vocalizes, analyzes the Mürekkep (Unified) makams that decide on the yegah screen. 1 - 2 - 4 - 6 - 14 - B - C - F -
6 - advanced Mürekkep makams organize etudes, gain information about large rythm. 1 - 2 - 4 - 6 - 14 - B - C - F -
7 - Analyze and compare sample works in advanced Mürekkep makams. 1 - 2 - 6 - 14 - B - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show 14:Self Study 15:Problem Solving
Ölçme Yöntemleri: B:Oral Exam C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 The decide makams on the Irak screen are makam of Evic and Irak. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
2 Makam of Ferahnak, of 32 time large rythm. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
3 Examination of all the makam who have decided on the Irak screen. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
4 Makam of Bestenigar Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
5 Makam of Beste Isfahan, Examination of 48 time Sakil rythm. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
6 The decide combined makams on the Acemaşiran screen. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
7 Makam of şevkefza, Examination of 60 time yarım zencir and of 120 time zencir rythm. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
8 Acemaşiran examination of other authorities who decided in the screen. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
9 Mürekkep makams that decide on the hüseyni screen. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
10 Mürekkep makams that decide on the Yegah screen. Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
11 General Repetition Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
12 General Repetition and consolidation Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
13 General Repetition Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN
14 General Repetition Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN

Kaynaklar

Ders Notu

Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014

Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006

Ders Kaynakları

Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014

Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Besides the Turkish music ,while searching the music with all respesct, musicologist also forms a critics view by synthesing the learned information considering requirements of time X
2 Musicologist;improves himself as a music person continuously; tries to connect informations and abilities which are appropriate for Professional ethics rules with other science areas X
3 examines the music considering its place in the education area, watches cultural developments and take up it in historical process while the music is one arm of the art X
4 Because Turkish music carries a nations name, musicologist analizes the trade among the other cultures considering its place and importance in the history. Student moves this to future X
5 Culture, history, literature, theories and solfej of Turkish music is supported with instrument information. Musicologist gives sufficient information to move it to future together with its past by compasing his music X
6 Musicologist;shows and secures the way of finding necessary document, materials, source and archive related to his own area X
7 While musicologist educates students who are candidate for science expertise, he also teaches lessons which have the formation to educate in education area. X
8 While learning to analyze our culture with scientific wiew, musicologist also gains the ability to make synthese with other cultures X
9 gives the ability to apply esthetic wiew in other art areas by the help of music art X
10 secures to have adequate information about applying technology in music area
11 gains the ability of examining universe information related to his own area
12 gains the ability of presenting information to other mass related to his own area.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
PerformansGoreviUygulama 1 10
PerformansGoreviUygulama 2 10
PerformansGoreviUygulama 3 10
PerformansGoreviUygulama 4 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 5 80
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 1 1
Performance Task (Application) 4 1 4
Final examination 1 1 1
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü /25(s) 5.36
Dersin AKTS Kredisi 5.36
; ;