Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizcenin Yapısı ELT 112 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK
Dersi Verenler Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. İlknur KILIÇ

Arş.Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları sözlü, yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz dilinin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır.
2 Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir.
3 Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir.
4 Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır.
5 Türkçe ve İngilizce dillerinde kullanılan yapıları eşleştirilebilir.
6 Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eylem Yapıları (Present Tenses)
2 Eylem Yapıları (Past Tenses)
3 Eylem Yapıları (Future Tenses)
4 Yardımcı Eylemler: Kiplik
5 Modal yapılar
6 Etken ve Edilgen Çatı (Passive and Pseudo-passive)
7 İsim ve sıfat tümceleri & Mastarlı Yan Tümceler ile -ing Eki Alan Tümceler
8 Gerund , Infinitive, Present ve Past Participle
9 Zarf tümcelerinde bağlaçlar ve geçiş bağlaçları
10 Zarf tümceleri, koşul cümleleri
11 İsimler ve isim cümleleri
12 Deyimsel kullanımlar
13 Belirteçler (Articles)
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Carter R., Hughes R., McCarthy M. 2010. Exploring Grammar in Context Upper-Int and Advanced. Cambridge University Press
Schmidt, Helen Hoyt. 1995. Advanced English Grammar London: Prentice Hill.
Foley M., Hall D.2012. MyGrammarLab B1/B2.Pearson Education Limited.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,16
Dersin AKTS Kredisi 2