Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ECE 201 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminde doğa ve fen etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma,
4 Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma,
5 Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önem-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Fenle ilgili kavramların oluşumu-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Fenle ilgili kavramların oluşumu-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Arasınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Fen eğitiminde öğretmenin rolü-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Fen eğitiminde öğretmenin rolü-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Çevre ve doğa eğitimi-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çevre ve doğa eğitimi-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Çevre ve doğa eğitimi-3 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Abis dökümanları

Ders Kaynakları

Ed. Berrin Akman, (2017)  Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.

Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
Kandır A, Can M, Tuncer Y (2010) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Alisinanoğlu F, Özbey S, Kahveci G (2011) Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Maya Akademi
Tahta F (2010). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Eğlenceli Deneyler. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları
Özdaş A (Editör) (2004) Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 16 16
Ara Sınav 1 16 16
Ödev 1 16 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6