Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | ECE 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde doğa ve fen etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır | Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önem-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Fenle ilgili kavramların oluşumu-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Fenle ilgili kavramların oluşumu-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Arasınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Fen eğitiminde öğretmenin rolü-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Fen eğitiminde öğretmenin rolü-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Çevre ve doğa eğitimi-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Çevre ve doğa eğitimi-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Çevre ve doğa eğitimi-3 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abis dökümanları |
Ders Kaynakları | Ed. Berrin Akman, (2017) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |