Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Demokrasi Eğitimi SBE 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Demokrasi eğitiminin her yönüyle yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Demokrasinin tanımı, tarihçesi, demokrasi eğitim ilişkisi, demokrasi eğitimi ve sosyal bilgiler, okul ve ailede demokrasi, demokrasi eğitimi uygulamaları, ilk ve orta eğitimde okul meclisleri, üniversitelerde öğrenci konseyleri, demokrasi eğitimi ve medya, demokrasi eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Demokrasiyi ve tarihsel gelişimini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Demokrasi ve eğitim ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sosyal Bilgilerin demokrasi eğitimindeki önemini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Aile ve okulda demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İlk, orta ve yüksek öğrenimde demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Demokrasi eğitimi ve medya ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Demokrasi eğitiminde sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Demokrasi kavramı
3 Demokrasinin tarihsel arka planı
4 Demokrasi ve eğitim ilişkisi
5 Demokrasi eğitimi ve Sosyal Bilgiler
6 Ailede demokrasi eğitimi
7 Okulda demokrasi eğitimi
8 Ara Sınav
9 Demokrasi eğitimi uygulamaları
10 İlk ve orta öğretimde okul meclisleri
11 Üniversitelerde öğrenci konseyleri
12 Demokrasi eğitimi ve medya
13 Demokrasi eğitimi sorunlar ve çözüm önerileri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. BÜYÜKKARAGÖZ, Savaş (1990), Demokrasi Eğitimi, (Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlar).
2. DEWEY, John (1996). Demokrasi ve Eğitim. Çev. M.Salih Otoran. İstanbul: Başaran yayıncılık.
3. GUÉHENNO, Jean-Marie (1998), Demokrasinin Sonu, (Ankara: Dost Kitabevi), (Çev. M. E. Özcan).
4. TOURAINE, Alain (1997) Demokrasi nedir?.(çev.O.Kunal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
5. YEŞİL, Rüştü. (2002).Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Ankara, Nobel Yayınları

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6