Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye’Nin Orta Asya İle Kültür ve Eğitim İlişkileri SBE 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları AYŞEGÜL KIRTEL
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türkiye’nin Orta Asya siyaseti ve genel olarak kültür ve eğitim ilişkilerinin tarihsel arka planını irdeleyip günümüze yansımalarını kavramaya çalışmak.
Dersin İçeriği Türkiye’nin Orta Asya siyaseti, Türkiye’deki Orta Asya algısı, tarih ve dil alanında yapılan çalışmalar, üniversiteler arası işbirliği ile genel olarak kültür ve eğitim ilişkileri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Orta Asya ’nın tarihsel arka planını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Türkiye’nin Orta Asya siyaseti hakkında değerlendirmelerde bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Orta Asya ülkelerinde Türkiye ve Türk algısını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ortak kültür dinamiklerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dil ve tarih alanında yapılan ortak çalışmaları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Türkiye’den Orta Asya ülkelerine yapılan eğitim katkılarını ve üniversitelerin işbirliğini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Tika ve Türksoy’un çalışmalarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarihsel Arka Plan
2 Türkiye’nin Orta Asya Siyaseti
3 Orta Asya Ülkelerinde Türkiye ve Türk Algısı
4 Türkiye’de Orta Asya Algısı
5 Ortak Kültür Dinamikleri
6 Dil Alanında Ortak Çalışmalar
7 Tarih Alanında Yapılan Çalışmalar
8 Türkiye’den Orta Asya Ülkelerine Yapılan Eğitim Katkıları
9 Üniversitelerin İşbirliği
10 Orta Asya ’da Türkiye’nin Açtığı Kurumlar(Manas ve Ahmet Yesevi Üniversiteleri örneği)
11 Büyük Öğrenci Projesi
12 Tika
13 Türksoy
14 Geleceğe Yönelik Öngörüler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1-Ertürk, Erdal, Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyasına Bakışları, Ankara, 2004.
2- Kona, Gamze, Türkiye-Orta Asya İşbirliği Stratejileri ve Gelecek Senaryoları, İstanbul, 2003.
3- Demirağ, Yelda, Geçmişten Günümüze Dönüşen Orta Asya ve Kafkasya, Ankara, 2006.
4- Yaman, Ertuğrul, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, Ankara, 2004.
5- Dışişleri Bakanlığı, Kafkasya ve Orta Asya : Bağımsızlıktan Sonra Geçmiş ve Gelecek, Ankara, 1996.
6- Roy, Olivier, Yeni Orta Asya Ya da Ulusların İmal Edilişi, İstanbul, 2000.
7-Poujol, Catherine, , Ouzbékistan, Paris, 2005.
8-Karpat, Kemal, Türkiye ve Orta Asya, Ankara, 2003.
9- Roux-Jean Paul, Orta Asya Tarih ve Uygarlık, İstanbul, 1999.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6