Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Eğitimi (Fen Eğitiminde Kimya) | ILF 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel kimya konularının iyi bir şekilde kavranması ve uygulamaların kimya perspektifinden yorumlanabilmesi fen bilgisi eğitimi programında önemli bir yer tutmaktadır. Bu ders ile temel kimya konu ve kavramlarının ele alınması, gunluk yaşamdaki örneklerinin irdelenmesi ve konu örneklerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Maddenin yapısı ve sınıflandırılması, Kimyasal reaksiyon nedir? Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal reaksiyonlarda enerji, Çözeltiler ve ozellikleri, Asitler ve Bazlar ve gunluk yasantimizda kullanim alanlari, Gazlar, Elektrokimya, Metaller ve Ametaller. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimya bilimini tanimlar ve alanini aciklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Maddeyi tanimlar ve siniflandirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kimyasal reaksiyonlari tanimlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yasantimizdaki onemli kimyasal olaylari irdeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Kimyasal reaksiyonlarda enerjinin onemini aciklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Cozletileri tanimlar ve ozelliklerini aciklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
7 | Asit ve bazlari tanimlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Asia ve bazlarin gunluk yasantimizdaki onemini irdeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
9 | Gazlar ile ilgili hesaplamalar yapabilir. | Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
10 | Elektrokimyayi tanimlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Gunluk yasamdan elektrokimya uygulamalari ornekleri verir. | Problem Çözme, Rol Oynama, | |
12 | Metalleri tanimlar ve onemini irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
13 | Ametalleri tanimlar ve onemini irdeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
14 | Kimya biliminin yasantimizdaki onemini irdeler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Madde-Maddenin sınıflandırılması | [1], [3], [4] |
3 | Kimyasal reaksiyon nedir? siniflandirilmasi | [1], [3] |
4 | Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar | [1], [5] |
5 | Yasamimizdaki onemli kimyasal reaksiyonlar | [2], [6] |
6 | Kimyasal reaksiyonlarda enerji | [2], [6], [7] |
7 | Cozeltiler ve ozellikleri | [1], [3] |
8 | Asitler-bazlar ve gunluk yasantimizida kullanim alanlari | [2], [6] |
9 | Asitler-bazlar ve gunluk yasantimizida kullanim alanlari | [2], [6], [7][2], [6], [7] |
10 | Gazlar | [2], [6], [7] |
11 | Elektrokimya | [2], [6] |
12 | Metaller | [1], [3] |
13 | Ametaller | [1], [3] |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Petrucci, Ralph H.; Harwood, William S.; Herring, Geoffrey F. (çev.ed.Tahsin Uyar-Serpil Aksoy). Genel Kimya: prensipler ve modern uygulamalar. Cilt:1. Palme Yayıncılık. 8.baskı. Ankara. 2005. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |