Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazı Süsleme Teknikleri | TEZ 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel tezhip uygulamalarında beceri kazanımı | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Malzeme ve teknik kullanım becerisi | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Çalışmanın amacına yönelik eskiz çalışmaları yapabilmek | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Tezhip sanatında kullanılan formların( rumi, bulut, hatayi) kullanıldığı desen | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Farklı geometrik formların değerlendirilmesi ve tasarım geliştirme. | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dönemlere göre renk özelliklerini bilme ve doğru seçim yaparak uygulama | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Farklı dönemler arasında mukayese yaparak yeni tasarım geliştirme yetkinliği. | Deney ve Laboratuvar, | |
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bahar yarıyılında yapılması gereken çalışmalar hakkında sunum | |
2 | Türk sanatında hatayi, rumi ve bulut grubu kompozisyon ve zerenderzer tekniği ile yapılmış tezhip örnekleri ile barok ve rokoko tarzı tezhip çalışmaları hakkında seminer çalışması | |
3 | Yazma eserlerde ve levhalardaki yazılar arasında yer alan beynessütur, durak motif tipleri, çeşitleri ve yapım teknikleri, yüzyıllara göre tespiti ve renkli uygulama çalışmalarından örnekler | |
4 | Konunun devamı | |
5 | Ödev: cilt, tezhip sanatında görülen madalyon ve bu sanatlara ait uygulama çalışmalarında yeralan ortak motiflerin araştırma ödevi olarak hazırlanması ve renkli örnek olarak uygulama çalışması. | |
6 | Kısa sınav 1: dikdörtgen yazı etrafına yeşil sarı ve kırmızı altın kullanarak zerenderzer tekniğinde bordür ve kenar suyu hazırlamak. | |
7 | Konunun devamı | |
8 | Kısa sınav 2: hafif ebru ve bitkisel boyama tekniğiyle yapılmış kağıtlar üzerine yüzyıllara göre gül motifi uygulama ve bu konuya ait çeşitli gül motiflerinin tesbit edilmesi | |
9 | Koltuk tezhibi tasarım metodları ve buna uygun olarak bir murakka sayfası hazırlamak | |
10 | Konunun devamı | |
11 | Ara sınav: kalem işi, cilt ve tezhip sanatında tığ motifinin uygulama alanları ve yüzyıllara göre aldığı şekiller hakkında seminer çalışması ve örnek uygulamalar | |
12 | Konunun devamı | |
13 | Konunun devamı | |
14 | Konuya devam ve final dosyası hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | ||||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 4 | 12 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |