Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lif Sanatı I HKE 311 5 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tekstil malzemelerini ve dokumada kullanılabilen diğer farklı malzemeleri tanımak. Geleneği ve moderni birleştiren tasarımlar ve deneysel dokumalar yapabilmek. Türkiye ve dünyadaki yenilikçi tekstil sanatçılarını tanımak, eserleri hakkında bilgi sahibi olmak. 

Dersin İçeriği

Lif sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. Yenilikçi, deneysel dokumalar yapar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lif sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Tekstil liflerini tanır.
3 Özgün tasarımlar yapar.
4 Farklı malzemeler ile dokuma yapar.
5 Dokuma tekniklerini bir arada kullanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lif Sanatı hakkında genel bilgi.
2 Dokumada kullanılan tekstil malzemeleri ve diğer malzemeler hakkında genel bilgi.
3 Deneysel dokumalar yapan yerli ve yabancı tekstil sanatçılarının tanıtılması ve bu sanatçıların eserlerinin incelenmesi.
4 Tasarım konusunun belirlenmesi ve eskiz çalışması.
5 Eskiz çalışması.
6 Tasarımın seçilmesi ve renklendirme.
7 Tasarımın renklendirilmesi.
8 Vize.
9 Malzeme araştırması ve dokuma denemeleri.
10 Tasarımın dokunması.
11 Tasarımın dokunması.
12 Tasarımın dokunması.
13 Tasarımın dokunması.
14 Tasarımın dokunması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sühandan Özay - Dünden Bugüne Dokuma Resim Sanatı, T.C. Turizm ve Kültür Bakanlığı, 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Performans Görevi (Atölye) 1 3 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4