Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Coğrafi Bilgi Sistemi İle Proje Tasarımı AFY 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

AFY523 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ VE UYGULAMALARI

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel CBS altyapısına ve CBS yazılımı kullanma yetisine sahip öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökebilmeleri için ileri seviye uygulamalar yaparak proje tasarım sürecine hakim olmaları çok önemlidir. Doğru cevaplar için doğru soruları sorma, projeleri için gerekli veri listesini oluşturma, bu verileri kaynaklarından toplayabilme, veri madenciliği yapabilme, veriyi bilgiye dönüştürebilme, analiz/sorgulama yapabilme ve ortaya çıkan sonuçları sunabilme kabiliyetlerine sahip olmaları gerekmektedir. Bu nedenle, öğrencilerin gerçek bir proje tasarımı ve ileri seviye uygulamalar yapabilecekleri bu dersi almaları fayda sağlayacaktır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; uluslararası ölçekte yaygın olarak kullanılan bir CBS yazılımı üzerinden gerçek bir proje tasarım süreci yürütlmesi planlanmaktadır. CBS yazılımı eklentileri olan 3D Analyst, Spatial Analyst, Geostatistical Analyst, Network Analyst vb. modüller kullanılarak ileri seviye uygulamalar gerçekleştirilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Ders koordinatörünün notları ve sunumları

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. X
7 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6