Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama ISL 394 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve TÜRKMEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Stratejik pazarlama planını anlatır ve hazırlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
10 Sektör analizi yapar ve çıkarsamalarda bulunur Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
2 Stratejik Pazarlama Planlaması Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
3 Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
4 İşletmenin Analizi Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
5 Müşteri Analizleri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
7 Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
8 Pazarlama Stratejileri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
9 ARASINAV Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
12 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
13 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
Kaynaklar
Ders Notu

Aşağıda belirtilen kaynaklar.

Ders Kaynakları

1. Pazarlama Stratejileri  Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2018

2. Pazarlama 4.0 - Philip Kotler 

3. Dijital Pazarlama Stratejileri – Simon Kingsnorth (Çv. Laden İldeniz)- Syf 30-43

 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5