Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Biyokimya (Teorik) | TIP 1105 | 1 | 26 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen Seçmeli Ders yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAYRULLAH YAZAR, Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi FATIMA BETÜL NOGAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin organizmanın temel kimyasal yapısı ve fonksiyonel grupları hakkında bilgi sahibi olmaları, enzimler ve proteinlerin genel özelliklerini, sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını kavramaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Organik bileşiklerin yapısını ve fonksiyonunu, enzimlerin genel özelliklerini, sınıflandırılması ve etki mekanizmaları, suyun canlılar için önemi, enzim ve koenzimlerin yapısal özellikleri, fonksiyonları ve düzenlenmesiyle ilişkili bilgiler, asit baz dengesi, titrasyon ve tampon çözelti hazırlama, su iyonlaşması çözünürlük kavramları |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik bileşiklerin yapısını ve fonksiyonunu öğrenir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | enzimlerin genel özellikleri, sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını kavrar | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | suyun moleküler yapısı ve canlılar için önemini anlar | Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | asit baz dengesi, titrasyon ve tampon çözelti hazırlamayı öğrenir | Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Döküman olarak öğrencilere verilecektir. |
Ders Kaynakları | 1- Tietz Fundamentals of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, 7th Edition, Carl A. Burtis & David E. 2014 2-İnsan Biyokimyası. Taner Onat. Palme Yayınevi.2006 3-Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. David Nelson , Michael M. Cox. Palme Yayınevi.2016 4-Lippincott Biyokimya. Denise Ferrier Richard Harvey. Nobel Tıp Kitabevi.2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | ||||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik bileşiklerin yapısını ve fonksiyonunu öğrenir | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 |
2 | enzimlerin genel özellikleri, sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını kavrar | 2 | 2 | 3 | ||||||
3 | suyun moleküler yapısı ve canlılar için önemini anlar | 2 | 2 | 3 | ||||||
4 | asit baz dengesi, titrasyon ve tampon çözelti hazırlamayı öğrenir | 2 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|