Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nitel Araştırma Yöntemleri GIT 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Belirli bir konuda araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Bir araştırmayı planlar. Tartışma,
3 Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler
2 Nitel ve Nicel Araştırmanın Temel Özellikleri 4 numaralı kaynaktan "Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması” (28-47) başlıklı bölüm okunur.
3 Nitel Araştırmanın Planlanması 4 numaralı kaynaktan “Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri” (18-28) başlıklı bölüm okunur.
4 Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Görüşme 4 numaralı kaynaktan “Görüşme” (91-112) başlıklı bölüm okunur ve görüşme soruları hazırlanır.
5 Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Gözlem 4 numaralı kaynaktan “Gözlem” (123-133) başlıklı bölüm okunur ve örnekler tartışılır.
6 Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Doküman Analizi 4 numaralı kaynaktan “Doküman Analizi” (139-146) başlıklı bölüm okunur ve örnek çalışma yapılır.
7 Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik
8 Nitel Araştırmada Literatür Taraması
9 Nitel Araştırmada Kaynak Kullanımı
10 Nitel Araştırmada Veri Analizi ve Sonuçların Kullanılması 4 numaralı kaynaktan “Nitel Araştırmada Veri Analizi” (155-177) başlıklı bölüm okunur.
11 Bilimsel Kurallara Uygun Rapor Yazabilme Rapor örnekleri verilir ve örnekler üzerinden eleştiri yapılır.
12 Bilimsel Kurallara Uygun Rapor Yazabilme Rapor örnekleri verilir ve örnekler üzerinden eleştiri yapılır.
13 Bilimsel Kurallara Uygun Rapor Yazabilme Rapor örnekleri verilir ve örnekler üzerinden eleştiri yapılır.
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009.
 ______. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2000.

 Barzun, J.,Graff, F.H. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. İstanbul: Tübitak Yayınları, 1997.
Türk Dil Kurumu. Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005. 
Westfall, Richards. Modern Bilimin Oluşumu. Çev. İsmail Hakkı Duru. Ankara: Tübitak Yayınları, 2000. 
Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. X
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6