Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SYSTEMATIC APPROACH IN NURSING HTP 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The aim of the lecture is to relay information and develop an attitude on the subject of classification systems and methods that allow the development of a common language which is used in nursing practice and forms the scientific base.

Dersin İçeriği

This course includes used in nursing practice, and scientific formed the basis of the common language that enables the development of classification systems and methods issues.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To explain the importance of the use of a common language and classification system in nursing care. 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - A - C - D -
2 - To use appropriate classification systems by delivering nursing care 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - A - C - D -
3 - To apply the nursing process system on the sample case. 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - A - C - D -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 5:Demonstration
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı


Kaynaklar

Ders Notu

Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, (2013), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, (2011), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana.

Potter, P.A., Perry, A.G. (2009). Fundamentals of Nursing (7 bs.). Canada: Mosby Elsevier.

Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P., Lynn, P. (2008). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (6 bs.). Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins

Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M., & Swanson, E. (2008). Iowa Outcomes Project: Nursing Outcomes Classification (NOC) (4th ed.). St. Louis, MO:C. V. Mosby.

Bulecheck, G., Butcher, H., & Dochterman, J. (2008). Iowa Intervention Project: Nursing Interventions Classification (NIC) (5th ed.). St. Louis, MO:C. V. Mosby.

Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 70
PerformansGoreviSeminer 1 30
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 5 80
Mid-terms 1 6 6
Performance Task (Seminar) 1 12 12
Final examination 1 12 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü /25(s) 6.32
Dersin AKTS Kredisi 6.32
; ;