Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Acil Bakım Hemşireliği HTP 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Acil hastalıklarda hastanın değerlendirilmesi ve bakımı konusunda bilgili olmak ve her türlü acil bakımı en iyi şekilde uygulayabilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Travmalar ve acil bakım , Triyaj ve fiziksel tanılama , Yanıklarda ve yaralanmalarda acil bakım

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dünya da ve Türkiye?de acil bakım hizmetleri ve hemşirenin rolünü tanır . Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Acil bakım ünitelerinin organizasyonu ve acil bakımında yasal konuları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Triyaj ve fiziksel tanılamayı yerine getirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dünyada ve Türkiye'de acil bakım hizmetleri, modeller ve acil hemşireliği
2 Acil bakım ünitelerinin modern yapılanması ve yasal yönü
3 Yetişkin hasta triyaj ve fiziksel tanılama
4 Travmalar ve acil bakım (Politavma, kafa travmaları)
5 Travmalar ve acil bakım (Vertabra ve toraks travmaları)
6 Travmalar ve acil bakım (Ekstremite ve pelvis travmaları)
7 Travmalar ve acil bakım (Abdominal ve genitoüriner travmalar)
8 Yanıklı hastada acil bakım
9 Kardiyovasküler ve pulmoner aciller (MI, Malign hipertansiyon, konjestif kalp yetmezliği, akciğer ödemi, ARDS, astım, pulmoner emboli)
10 Metabolik, endokrin ve sıvı elektrolit bozukluklarına ilişkin aciller
11 Metabolik, endokrin ve sıvı elektrolit bozukluklarına ilişkin aciller
12 Nörolojik ve gastrointestinal aciller
13 Adli Hemşirelik
14 Afet Hemşireliği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

-Eti Aslan F, Olgun N (Ed) (2014). Erişkinlerde Acil Bakım. Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi
-Evidence-Based Nursing Care Guidelines Medical Surgical İnterventions 2008 (Ackley, Ladwig, Swan,Tucker)
-Cerrahi Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı (Ed; Prof Dr. Mehmet Mihmanlı, Sakarya Üniv. Yayını)
-Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (Ed; Prof Dr. Fethiye Erdil, Hacettepe Üniv. Yayını)
-Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
-Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6