Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Tr) ODC 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ BALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayşenur Hazar

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

When you read an academic paper, it is better to find the answers to the following questions. Instead of focusing on the content of what you read, you are advised to be very careful about the structure of the reading material. This will make you potent in organizing an academic paper. If you read a dozen papers in this way, it will be easier to organize your own paper in a way that good academic articles/books do. While you read a paper, it is a good exercise to prepare a two-page learning log by answering all those questions.

Dersin İçeriği

When you read an academic paper, it is better to find the answers to the following questions. Instead of focusing on the content of what you read, you are advised to be very careful about the structure of the reading material. This will make you potent in organizing an academic paper. If you read a dozen papers in this way, it will be easier to organize your own paper in a way that good academic articles/books do. While you read a paper, it is a good exercise to prepare a two-page learning log by answering all those questions.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal bilimlerde araştırma metotlarını ve yöntemlerini öğrenir Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Araştırma Nedir?
2 Sosyal Bilimler Felsefesi
3 Araştırma Konusu Seçme
4 Araştırma Konusu Seçme
5 Vaka Çalışmaları
6 Metin Analizleri
7 Nicel ve Nitel Yöntemler
8 Alan Çalışması
9 Mülakatlar
10 Odak Grupları
11 Anketler
12 Örnek Çalışmalar
13 Metodoloji Seçimi
14 Araştırma Teklifi Yazımı
Kaynaklar
Ders Notu

King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. Designing social inquiry: Scientific inference in qualitative research. Princeton university press, 1994.

Halperin, Sandra, and Oliver Heath. Political research: methods and practical skills. Oxford University Press, USA, 2020.

Pollock III, Philip H., and Barry C. Edwards. The essentials of political analysis. London: Sage, 2019.

Flyvbjerg, Bent. "Five misunderstandings about case-study research." Qualitative inquiry 12.2 (2006): 219-245.

Baglione, Lisa A. Writing a research paper in political science: A practical guide to inquiry, structure, and methods. Sage, 2018.

Andrew Bennett and Colin Elman, “Case Study Methods,” in The Oxford Handbook of International Relations, ed. Christian Reus-Smit and Duncan Snidal (New York: Oxford University Press, 2008)

Ders Kaynakları

King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. Designing social inquiry: Scientific inference in qualitative research. Princeton university press, 1994.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme X
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma X
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 35 35
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6