Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Performans Yönetimi IKY 301 5 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma hayatı pratiklerinde önemli bir uygulama konusu olan perfomans yönetimi uygulama becerisinin kazandırılmasıdır

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında performans kavramı, performans yönetim süreci, performans değerlendirme yöntemleri ve güncel performans ölçüm ve değerlendirme teknikleri incelenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesini sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2
3 OKR, BSC gibi güncel performans yönetimi uygulamaları konusundan bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Rol Oynama,
4 Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
5 Örgütsel ve bireysel performansı planlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Performans Yönetimine Giriş Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT"Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
2 Performansa ilişkin temel kavramlar Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
3 Performans Değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
4 Performans Değerlendirmenin Amaçları Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
5 Performans Değerlendirme Yöntemleri Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
6 Performans Yönetimi Sisteminin Geliştirilmesi Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
7 Performans Yönetimi Sisteminin Uygulanması I Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
8 ARA SINAV Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT"""Performans Yönetim Sistemi", Cavide Uyargil.
9 Performans yönetimi sisteminin uygulanması II Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Managing Performance Appraisal Systems" Gordon C. Anderson, İşletmelerde İşgören Performansını Değerlendirme" Edip Örücü, Mehmet Ali Köseoğlu, A Handbook of Personnel Management Practice , Michael Armstrong
10 Performans yönetimi sisteminin uygulanması II Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
11 Performans yönetimi sisteminin uygulanması III Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
12 Uygulama sonuçları analizi Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
13 Performans Yönetim Sisteminin Başarısının Değerlendirilmesi ve Mevcut Sistemi Geliştirme Uygulamaları Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
14 Genel Değerlendirme Örgütlerde Performans Yönetimi- Burçin ÇETİN KARABAT""Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Örgütlerde Performans Yönetimi, Burçin ÇETİN KARABAT, Sakarya Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar X
2 İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar X
3 Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. X
4 Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. X
5 Ast ve denklerine liderlik eder. X
6 Takım çalışmasına yatkındır. X
7 Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. X
8 Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. X
9 Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. X
10 Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
3. Kısa Sınav 5
7. Ödev 5
8. Ödev 5
7. Ödev 0
4. Ödev 0
1. Ara Sınav 60
2. Kısa Sınav 10
Toplam 85
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5