Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Eğitim ve Geliştirme | IKY 424 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim ve Geliştirme Dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşlletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin uygulanma sürecini katılımcılara tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve geliştirme uygulamalarının derinlemesine incelenerek örnek olaylar üzerinden uygulamaları göstermek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve Geliştirme bilgilerini hatırlamak | ||
2 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının neler olduğunu öğrenmek | ||
3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Önemini kavramak | ||
4 | Oryantasyon-Reoryantasyon ve Rotasyon eğitimlerinin işleyişlerini öğrenmek | ||
5 | İSG eğitiminin uygulanma şeklini öğrenmek | ||
6 | Kamu kurumlarında yürütülen hizmetiçi eğitim uygulamalarını öğrenmek | ||
7 | Koçluk ve Mentorluk bilgisi edinmek | ||
8 | Uzaktan Eğitimin inceliklerini öğrenmek | ||
9 | Kurumsal akademi iş ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak | ||
10 | Staj eğitimi nedir, nasıl yapılır, öğrencileri staj eğitiminde neler beklemektedir bilgilendirmek | ||
11 | Alanında uzman katılımcılarla öğrenilen eğitim ve geliştirme uygulamalarının işletmelerde uygulanma şekilleri hakkında bilgi edinmek |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulamalı Eğitim ve Geliştirmeye Giriş | |
2 | Kavramsal Açıdan Eğitim ve Geliştirme | |
3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamaları ve Önemi | |
4 | Oryantasyon-Reoryantasyon-Rotasyon Eğitimi | |
5 | İSG Eğitimi | |
6 | Hizmetiçi Eğitimi | |
7 | Koçluk ve Mentorluk | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan Eğitim | |
10 | Kurumsal Akademi | |
11 | Staj Eğitimi | |
12 | Staj Eğitimi Örnek Olay İncelemesi | |
13 | Oryantasyon-Rotasyon-Hizmetiçi Eğitim, Koçluk, Mentorluk Örnek Olay İncelemesi | |
14 | İSG, Kurumsal Akademi ve Uzaktan Eğitim Örnek Olay İncelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Man, F. (2020). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. | X | |||||
4 | Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Ast ve denklerine liderlik eder. | X | |||||
6 | Takım çalışmasına yatkındır. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |