Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Duyu Fizyolojisi FZL 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin duysal reseptörler, dokunma ve durum duyuları, ağrı, göz, görme, işitme ve kimyasal duyular (tat ve koku) ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Dersin içeriği aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Duysal reseptörler ile ilgili genel bilgiyi kavrayabilme Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 Dokunma ve durum duyuları hakkında genel bilgiyi kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Görme, işitme ve kimyasal duyular ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Duyu Fizyolojisi
2 Duysal Reseptörler
3 Bilginin İşlenmesinde Nöron Devreleri
4 Dokunma ve Durum Duyuları
5 Ağrı, başağrısı ve Termal Duyular
6 Görme Optiği
7 Gözün Optiği
8 Göz: Retinanın Reseptör ve Sinirsel İşlevi
9 Renkli Görme
10 Görmenin Merkezi Nörofizyolojisi
11 İşitme Duyusu
12 Merkezi İşitme Mekanizmaları
13 Kimyasal Duyular: Tat Duyusu
14 Kimyasal Duyular: Koku Duyusu
Kaynaklar
Ders Notu Principles of Neural Science Fifth Edition (Principles of Neural Science (Kandel))
Ders Kaynakları : Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology. John E. Hall (Author)
Ganong´s Review of Medical Physiology, 24th Edition (LANGE Basic Science) by Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen Brooks.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek
3 Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek.
4 En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak.
5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek
6 Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak.
7 Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
8 Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak.
10 Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek.
11 Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek
12 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6