Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Nöromüsküler Sistem ve Akupunktur FZL 613 0 2 + 1 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İBRAHİM TEKEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı akupunktur ve alternatif tıbbın öneminin kavranması, akupunktur uygulama prensipleri, bilimsel akupunktur standartlarıdır.
Dersin İçeriği Bu derste akupunktur ve alternatif tıbbın önemi, tamamlayıcı tıp yöntemlerine giriş, akupunktur ve nöroendokrin işlevler, ağrı mekanizmaları ve akupunktur, akupunktur uygulama prensipleri, bilimsel akupunktur standartları ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İleri nöromüsküler sistemi kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Tamamlayıcı tıp yöntemlerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Akupunkturun önemini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Alternatif tıbbın önemini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Başlıca akupunktur noktalarını öğrenebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Akupunktur ve nöroendokrin işlevleri kavrayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 Ağrı mekanizmalarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
8 Ağrı mekanizmaları ve akupunkturu kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
9 İnflamatuvar hastalıklar ve akupunkturu kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
10 Otoimmün hastalıklar ve akupunkturu kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
11 Akupunktur uygulama prensiplerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
12 Bilimsel akupunktur standartlarını kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İleri nöromüsküler sisteme giriş Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
2 İleri nöromüsküler sisteme giriş Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
3 Tamamlayıcı tıp yöntemlerine giriş Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
4 Tamamlayıcı tıp yöntemleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
5 Akupunkturun ve alternatif tıbbın önemi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
6 Başlıca akupunktur noktaları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
7 Akupunktur ve nöroendokrin işlevler Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
8 Ağrı mekanizmaları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
9 Ağrı mekanizmaları ve akupunktur Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
10 İnflamatuvar hastalıklar ve akupunktur Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
11 Otoimmün hastalıklar ve akupunktur Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
12 Akupunktur uygulama prensipleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
13 Bilimsel akupunktur standartları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
14 Bilimsel akupunktur standartları Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
Kaynaklar
Ders Notu Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi
Ders Kaynakları Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji
Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi
Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek
3 Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek.
4 En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak.
5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek
6 Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak.
7 Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
8 Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak.
10 Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek.
11 Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek
12 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6