Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamu Politikaları SAU 759 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kamu politikaları disiplinini tanımak, kamu politikaları modelleri ve karar verme yöntemlerini öğrenmek, karar tasarıları ve politika önerileri oluşturabilmek ve kamu politikalarını analiz edebilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kamu politikasının tanımlanması ve temel özellikleri, kamu politikası tipolojileri, kamu politikası analiz modelleri ve modellerin kullanımı, karar verme yöntemleri, kamu politikası süreci.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu politikasını, türlerini ve temel özelliklerini tanımlar. Soru-Cevap,
2 Kamu politikası teorilerini bilir. Rol Oynama,
3 Kamu politikası sürecini analiz edebilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kamu politikasının tanımlanması, çeşitleri ve özellikleri
2 Kamu politikasının tarihsel gelişimi
3 Kamu politikası aktörleri
4 Kamu politikası sorununun ortaya çıkması ve gündem oluşturma
5 Kamu politikalarının formüle edilmesi
6 Kamu politikalarının kanunlaşması
7 Kamu politikalarının uygulanması
8 Ara Sınav
9 Kamu politikalarının değerlendirilmesi
10 Kamu politikalarının değişimi
11 Politika değişim modelleri
12 Kamu politikası transferi ve öğrenme
13 Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi
14 Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

-Yıldız, Mete (2012), Kamu Politikası Ders Notları, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66

- Köseoğlu, Özer (2017), Kamu Politikaları Ders Notları.

Ders Kaynakları

- Yıldız, Mete ve Zahid Sobacı (2013), Kamu Politikası, Adres Yayınları, Ankara.

- Köseoğlu, Özer (2013). “Meslek, Sanat ve Disiplin Olarak Kamu Politikası: Türkiye’ye İzdüşümleri”, Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 26, s. 4-36.

- Köseoğlu, Ö. (2017), “Bilgi, Güç ve Siyasetin Kesişiminde Düşünce Kuruluşları: Kamu Politikaları Bağlamında Bir Analiz”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.533-552.

- Consodine, Mark (2020), Kamu Politikası Yapımı, Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (Çev. Ed.), Ankara: Pagem Akademi.

- Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (2016). Kamu Politikaları Ansiklopedisi. Ankara: Nobel Yayınları.

- Babaoğlu, C. (2017), “Kamu Politikası Analizine Yönelik Kavramsal ve Kuramsal Bir Çerçeve”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.511-532.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5