Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaşam Boyu Eğitimde Program Geliştirme YBO 509 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere yaşam boyu öğrenme programları geliştirme konusunda gerekli bilgi, beceri, tutum ve anlayışları kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler hayatın her alanında (kişisel, vatandaşlık ve sosyal hayat) öğrenme aktivitelri oluşturur, geliştirir, uygular, koordinasyonu sağlar ve değerlendirir.
Dersin İçeriği Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme kuram ve uygulamaları, program geliştirme modelleri, mevcut ulusal ve uluslararsı yaşam boyu eğitim programlarının incelenmesi, Türk toplumunun ve insanının ihtiyacına dönük yaşam boyu eğitim programlarının geliştirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimde program geliştirme temel kavramlarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Eğitimde geliştirme kuramları hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Eğitim programının boyutlarını (hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme) kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Program değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Yaşam boyu eğitim programları geliştirmek için ihtiyaçları belirler
6 Yaşam boyu eğitim aktivileri planlar ve uygular
7 Yaşam boyu eğitim programlarını denetler ve değerlendirir
8 Mevcut yaşam boyu eğitim programlarını yeni ihtiyaçlar Doğrultusunda geliştirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Program geliştirme modellerini kavrayabilme
2 Program geliştirmede yeni yaklaşımları kavrayabilme
3 Program geliştirme modelleri ile ilgili yeni gelişmeleri izleyebilme
4 Program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımların yansımalarını kavrayabilme
5 Dünyada ve Türkiye’de yaşam boyu eğitiminin tarihsel kökleri ve gelişimi
6 Yaşam boyu öğrenmenin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönler
7 Vize
8 Yaşam boyu eğitiminin ve ilişkili kavramlar,
9 Yaşam boyu eğitiminin eğitimde program geliştirmede yeri ve önemi;
10 Yaşam boyu öğrenme eğitimi uygulamaları
11 Yaşam boyu eğitim sistemlerini ve modellerini güncel gelişmeler doğrultusunda tanıtmak.
12 Yaşam boyu eğitiminde program planlama
13 Yaşam boyu eğitiminde program değerlendirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Adams, D. (2007). Lifelong learning skills and attributes: The perceptions of Australian secondary schoolteachers. Issues in Educational Research, 17. 149160.
Akbaş, O., & Özdemir, S. M. (2002). Avrupa Birliği’nde yaşam boyu öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 155-156. (112-126).
Bryce, J. & Withers, G. (2003). Engaging secondary school students in lifelong learning. Australia: Australian Council for Educational Research. Retrieved April 22, 209, from http://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1014&context=indigenous_education&seiredir
Byrce, J., Frigo, T., McKenzie, P., & Withers, G. (2000). The era of lifelong learning: Implications for secondary schools, The ACER (Australian Council for Educational Researh) Core-Funded Research Program.
Retrieved May 17, 2009 from http://www.acer.edu.au/documents/ LifelongLearning.pdf
Candy, P. C., Crebert, R. G., & O’Leary, J. O. (1994) Developing lifelong learners
Through undergraduate education, Canberra, Australia: National Board of Employment, Education and Training.
Cornford, I. R. (2002). Learning-to-learn strategies as a basis for effective lifelong learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368.
Crowther, J. (2004). ‘In and against’ lifelong learning: Flexibility and the corrosion of character. International Journal of Lifelong Education, 23 (2), 125-136.
Demirel, M. (2009). Implications of lifelong learning on educational institutions. Cypriot Journal of Educational Sciences, 4, 199-211.
European Commission. (2002). European report on quality indicators of lifelong learning, Brussels. Retrieved
September 11, 2009 from http://www.bologna-berlin2003.de/pdf/Report.pdf
Figel, J. (2007). Key competences for lifelong learning-European reference framework. Luxembourg: Office for
Official Publications of the European Communities. Retrieved May 25,2009 from
http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/keycomp_en.pdf
Jarvis, P. (2009). The routhledge international handbook of lifelong learning. NY: Routledge Publishing.
Knapper, C., & Cropley, A.J. (2000). Leap in to lifelong learning. Retrieved September 9, 2009 from
http://www.adelaide.edu.au/clpd/materia/leap/leapinto/Lifelong Learning.pdf
Knapper, C.K., & Cropley, J. (2000). Lifelong Learning in Higher Education, Third Edition, Kogan Page
Limited.
Koç, G. (2007). Yaşam boyu öğrenme. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler (pp. 209-222). Ankara:
PegemA Yayıncılık.
Longworth, N. (2003). Lifelong learning in action, London: Kogan Page.
McClanaghan, M. E. (2000). A strategy for helping students learn how to learn, Education, 120(3), 479-486.
Lifelong Learning and its Reflections on Turkish Elementary Education Curricula
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi / 2011 Cilt: 1, Sayı: 1,103
Selvi, K. (2006). Phenomenology of lifelong learning. In A. T. Tymieniecka, (Ed.). Analecta Husserliana: The
Yearbook of Phenomenological Research, (483-500). Dordrecht: Springer.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6