Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hıristiyan-İslam Kelamı Karşılaştırması KLM 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Kelam ve İslam Mezhepleri Anabilim dallarının seçmeli dersleri önerilir

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisi hakkında öğrencileri bilgilendirmek

Dersin İçeriği

İslam kelamının ana kabulleri ile Hıristiyan teolojisinin temel argümanlarının ortaya konması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler İslam kelamının çıkış nedenini hatırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İslam kelamının ana değerlerini ve kabullerini saptar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İslam kelamının gelişim sürecini çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Hıristiyan teolojisinin temel özeliklerini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Hıristiyan teolojisi ile İslam kelamının benzer yönlerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisinin ana farklılıklarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Kelam ve Teolojinin genel tanımı ve mahiyetleri.
2 İmanın anlamı ve kapsamı
3 Kelamcılar ve teologlara göre Tanrı anlayışı
4 Kelamcılar ve teologlara göre Allahın sıfatları
5 Kelamcılar ve teologlara göre ilham ve vahiy
6 Kelamcılar ve teologlara göre Kutsal kitap: tanım ve kapsam
7 Kelamcılar ve teologlara göre Yeni Ahit ve Kuran
8 İslam Kelamcılarına göre tahrif
9 Kelamcılar ve teologlara göre peygamberlik
10 Kelamcılar ve teologlara göre hz. İsa
11 Kelamcılar ve teologlara göre Hz. Muhammed
12 İslam kelamı ile Hıristiyan teolojisindeki etkileşim
13 İslam Kelamı ile Hıristiyan teolojisinin geleceği
14 Dini çoğulculuk
Kaynaklar
Ders Notu

Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil.

Ders Kaynakları

1. Mircea Eliade, The Encyclopaedia of Religion,
2. Seale, M. S. Muslim Theology,
3. Louis Gardet, Intreduction a la Théologie Musulmane,
D. Masson, Le Coran et la Révélation Judeo-Chréstienne,
Aslan, Adnan, Dinler ve hakikat: J. Hick ve S.H. Nasrın felsefesinde dini çoğulculuk

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6