Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hadis Yorum Yöntemlerı HAD 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞULE YÜKSEL UYSAL
Dersi Verenler Doç.Dr. ŞULE YÜKSEL UYSAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Klasik ve modern dönem hadis yorum yöntemlerinin tanıtılması.
Dersin İçeriği Bu derste, klasik ve modern yorum metotlarını muhteva ve metod analizi yapılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik yorum metodlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Modern yorum metodlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Hadis yorumunun temel meselelerini tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Hadis yorumlamanın temel ilkelerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Şerh edebiyatını mukayese eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Klasik ve modern yorum metodlarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel giriş
2 Hadis yorumunda dil
3 Hadis yorumunda edebiyat
4 Hadis yorumunda fıkhi yöntem
5 Hadis yorumunda usûli yöntem
6 Hadis yorumunda kelami yöntem
7 Hadis yorumunda irfani yöntem
8 Ara Sınav
9 Hadis yorumunda sosyolojik yöntem
10 Hadis yorumunda psikolojik yöntem
11 Hadis yorumunda tarihsel yöntem
12 Hadis yorumunda akli yöntem
13 Hadis yorumunda bilimci yöntem
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İzmir 2002.
Ders Kaynakları 1. İbn Hacer, Fethul bari, Kahire ty.
2. Bedruddin elAyni, Umdetul kari, Kahire 1972.
3. İbn Receb elHanbeli, Camiul ulum, Beyrut 1990.
4. İ. Lütfi Çakan, Hadislerle GerçeklerI-III, İstanbul 1993.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6