Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SCHOOLS OF PSYCHOJOGY AND RELIGIOUS FDP 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

absent

Önerilen Seçmeli Dersler

absent

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersin Yardımcıları

absent

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

This course aims to provide information on studies of psychology of religion and different types of schools

Dersin İçeriği

In this course, the place of different schools in psychology of religion, personality theories and religion life will be explained.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Comprehends schools of psychology 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - Expresses relationship between religion life and structualism 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - Analyzes relationship between behaviorism and religion life. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - Explains theorises of personality and religiosity 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - Describes the theories of cognitive 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - Compares humanism and religious life 1 - 2 - 3 - A - C -
7 - Evaluates theories of personality and religious life. 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Schools of Psychologies
2 Religion and Phenomenology
3 Structualism and religion
4 Functionalism and religion
5 Theory of Gestalt and religion
6 Theory of Gestalt and religion
7 Theories of factor
8 Theories of factor
9 Behaviorism and religious life
10 Theories of systems knowledge.
11 Theories of cognitives
12 Theories of fields
13 Humanism and religious life
14 Theories of personality and religious life.

Kaynaklar

Ders Notu

Hökelekli, H.(1993), Din Psikolojisi, T.D.Vakfı Yayınları, Ankara.

Ders Kaynakları

1. Egemen, B.Z.(1952), Din Psikolojisi, T.T.K. Basımevi, Ankara.
2. Allport,Gordon W.,Ross,J.M.(1967),Personal ReligiousOrientation and Prejudice, Journal of Personality and Social Psychology, s.432-443.
3. James, W.(1982), The Varietes of Religious Experiences, Penguin Books,USA.
4. Yavuz, K.(1983), Ç.Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi, D.İ.B.Yay., Ankara.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1
2 X
3
4 X
5 X
6 X
7
8
9
10
11 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Odev 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Mid-terms 1 10 10
Quiz 2 5 10
Assignment 1 10 10
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü /25(s) 6.08
Dersin AKTS Kredisi 6.08
; ;