Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
EDUCATION AND SCIENCE OF RELIGIOS EDUCATION FDE 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

Aim of this course is being comprehended to teach possibility of relation and coopeoration of religious education other discipline about sciences of education

Dersin İçeriği

In this course will be adverted developments in the field of science of education, aims of science of education, its methods and principles and relationships between this disciplines and religious education, basic characters of scıence of relıgıous educatıon and its problems

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To know education thought and developments in field of science of education 1 - 2 - 3 - 8 - 14 - 15 - A - C -
2 - To explain aims of science of education, its methods and principles 1 - 2 - 3 - 8 - 14 - 15 - A - C -
3 - To know historical, philosophical, social, cultural foundations of science of education 1 - 2 - 3 - 8 - 14 - 15 - A - C -
4 - To analyze basic characters of science of religious education 1 - 2 - 3 - 8 - 14 - 15 - A - C -
5 - To analyze relationship education and science of religious education 1 - 2 - 3 - 8 - 14 - 15 - A - C -
6 - To appreciate problems of science of religious education and its future 1 - 2 - 3 - 8 - 14 - 15 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 8:Group Study 14:Self Study 15:Problem Solving
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Developments in education thought
2 Theories of philosophy of education
3 Aims of science of education, its methods and methods
4 Historical, philosophical foundations of science of education
5 Social, cultural foundations of science of education
6 Disciplines in the science of education
7 Relationship education and religion
8 Mid exam
9 Foundation of science of religious education its basic based on
10 Its missions, aims and fields
11 Its principles and methods
12 Relationship science of educatıon and scıence of relıgıous educatıon
13 Its future and problems
14 General evaluation

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Beyza Bilgin Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi; [2] Cavit Bİnbaşıoğlu, Eğitime Giriş; [3] Bedi Ziya Egemen, Terbiye İlminin Ana Meseleleri; [4] Hasan Ali Koçer, Türkiyede Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi; [5] Fatma Varış, Eğitim Bilimine Giriş; [6] Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş; [7] Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10 X
11 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 100
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 6 96
Mid-terms 1 10 10
Final examination 1 1 1
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü /25(s) 6.2
Dersin AKTS Kredisi 6.2
; ;