Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Sistemleri ve Yönetimi KAL 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER UYGUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerde, kamuda ve Sivil Toplum Kuruluşlarında kalite yönetimi uygulamaları çeşitlenmekte, artmakta ve önem kazanmaktadır. Bu derste kalite yönetimi kapsamında kullanılan sistemler, standartlar ve mükemmellik modelleri ele alınacak ve temel özellikleri öğrencilerin bilgisine kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Kalite Yönetim Sistemi, TS-EN-ISO 9001:2015, EFQM Mükemmellik Modeli, Malcom Baldridge Mükemmellik Modeli.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite sistemini ve yönetimini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kalite sisteminin nasıl kurulacağını bilir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 EFQM mükemmellik modelini bilir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Standart tanımı ve çeşitleri Ders notu
2 TSE ve ISO tanımı Ders notu
3 Kalite Yönetim Sistem tanımı Ders notu
4 TS-EN-ISO 9000:2015 standardı Ders Notu
5 Kalite Yönetim Sistem temel ilkeleri Ders notu
6 Kalite Yönetim Sistem dökümantasyon Ders notu
7 Kalite Yönetim Sistem dökümantasyon Ders notu
8 TS-EN-ISO 90001:2015 uygulama örnekleri Ders notu
9 TS-EN-ISO 90001:2015 uygulama örnekleri Ders notu
10 TS-EN-ISO 90001:2015 uygulama örnekleri Ders notu
11 Entegre Kalite Yönetim Sistemi Ders notu
12 EFQM Mükemmellik Modeli Ders notu
13 EFQM Mükemmellik Modeli Ders notu
14 Kalite Yönetim Sistemlerinin Karşılaştırması Ders notu
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS üzerinden paylaşılacaktır

Ders Kaynakları

1.ISO 9001 Standardı
2. EFQM Model kitapçığı
3. www.efqm.org
5. www.kalder.org
5. İlgili kurumların internet sayfaları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 45
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6