Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefi Metin Okuma ve Yazma | FEL 223 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belli bir temaya göre seçilmiş felsefi metinlerin nasıl karşılaştırmalı olarak incelenebileceğini ortaya koymak. |
Dersin İçeriği | Klasikleşmiş filozof metinlerinden seçilmiş bölümlerin okunması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Filozofların temel metinlerini okur ve temel kavramlarını belirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eleştirel okuma becerisi kazanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kavramsal düşünebilme ve ayrımlar yapabilme yetisi kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Anlatım, | ||
5 | Anlatım, | ||
6 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derste uygulanacak yöntemin ve seçilen temanın tanıtılması | |
2 | Metin okuma ve tartışma | |
3 | Metin okuma ve tartışma | |
4 | Metin okuma ve tartışma | |
5 | Metin okuma ve tartışma | |
6 | Metin okuma ve tartışma | |
7 | Okunan metinlerin ortak temaları bakımından topluca değerlendirilmesi | |
8 | Okunan metinlerin özel üsluplarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Seçilen tema çerçevesinde yazılmış çağdaş bir metnin okunup tartışılması | |
11 | Seçilen tema çerçevesinde yazılmış çağdaş bir metnin okunup tartışılması | |
12 | Okunan metinler aracılığıyla felsefede metinlerarasılığın nasıl işlediğinin incelenmesi | |
13 | Okunan metinler aracılığıyla felsefede metinlerarasılığın nasıl işlediğinin incelenmesi | |
14 | Felsefe metinlerinin tarihselliğinin tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin temasına göre aşağıdaki eserlerin en iyi Türkçe edisyonları seçilecektir: |
Ders Kaynakları | 10. Dersin temasına göre belirlenecek çağdaş felsefe metinleri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |