Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Drama | EBB 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramlarını; yaratıcı dramanın aşamalarını, boyutlarını ve öğelerini; rol oynama ve doğaçlamayı açıklar. Yaratıcı dramanın tarihçesini bilir. Eğitimde dramanın uygulama basamakları bilir. Yaratıcı drama ders planını hazırlar ve uygular. |
Dersin İçeriği | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. | Örnek Olay, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
5 | Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Dramanın tarihsel sürecini bilir | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Yaratıcı dramanın aşamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Yaratıcı dramanın aşamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Yaratıcı dramanın boyutları ve öğeleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Yaratıcı dramanın tarihçesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Eğitimde dramanın uygulama basamakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Eğitimde dramanın uygulama basamakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Ara sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Yayınları. 8. San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları 9. Rooyackers, P. (2017). İlköğretim Derslreinde 101 Drama Oyunu. Nar Yayınları 10. Nalbur Taşdemir.V. (2013). İlköğretimde Drama Oyunları İle Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Ve Teknoloji Derslerinin Öğretimi-Kolektif. Kök Yayınevi |
Sıra | EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X |
Sıra | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | X | |||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | X | |||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 14 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |