Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A.Seç.II: Ekonomi SBE 422 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri SBO307 Ekonomi dersi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği için destek dersidir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SELİM İNANÇLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları ...
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mikro ekonomik açıdan tüketicilerin, firmaların, faktör sahiplerinin ekonomik yaşamdaki davranışları ve piyasaların işleyişini fiyat sistemi çerçevesinde incelemek, makro ekonomik açıdan ise milli gelir, gelir dağılımı, enflasyon, işsizlik,büyüme oranı, para gibi makro ekonomik değerleri ve uluslararası ekonomik ilişkileri Türkiye açısından değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu derste Mikro ekonomik açıdan bireysel tüketicilerin, firmaların, faktör sahiplerinin ekonomik davranışları, piyasa arz ve talebinin oluşumundaki rolleri, piyasa oluşumu ve işleyişini analiz etmek, makro ekonomik açıdan ise milli gelir ve ilgili kavramları, diğer makro ekonomik değişkenleri ve uluslararası ekonomik ilişkileri genel olarak ve Türkiye açısından değerlendirmektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketicilerin, üreticilerin ve faktör sahipleri arasındaki ilişkileri tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Arz ve talep çerçevesinde fiyat oluşumunu çerçevesinde analiz eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Tüketici teorisini, üretici teorisini, kısa ve uzun dönem maliyetleri ve piyasa arzının oluşumu, piyasaların ortaya çıkış nedenlerini ve oluşumunu analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Milli gelir, türleri, hesaplanmasını Türkiye açısından inceler. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Gelir dağılımı, enflasyon, işsizlik, büyüme, para arzı ve talebi gibi makro ekonomik değerleri Türkiye açısından açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Türkiye ekonomisi açısından ekonomi politikasının amaçları ve ekonomik etkinliğini tartışır. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekonominin tanımı, kapsamı ve temel ekonomik kavramlar - (1) ss.13-22. - (5) ss.8-22.
2 Talep, piyasa talebi ve talebi etkileyen faktörler - (1) ss.23-39.- (2) ss.46-69.
3 Arz, piyasa arzı ve işleyişi - (1) ss.23-39.- (2)ss.46-69.
4 Tüketici davranışı - (1) ss.23-39. - (2) ss.93-111.
5 Üretici davranışı ve üretim maliyetleri - (1) ss.72-90.- (4) ss.138-181.
6 Piyasaların oluşumu ve işleyişi ve günümüz piyasa yapısı - (1) ss.72-90.- (2) ss.145-198.
7 Makro ekonomik kavramlar ve değerlendirilmesi - (1) ss.125-146.- (3) ss.1-40.
8 Milli gelir, türleri ve hesaplanması ve Türkiye - (1) ss.150-163.- (2) ss.273-296.
9 Arasınav
10 Gelir dağılımı ve Türkiye - (1) ss.219-226.
11 Enflasyon, işsizlik, büyüme oranı ve Türkiye - (3)ss.25-45.
12 Para, para arzı ve talebi ve ekonomideki rolü ve Türkiye - (1)ss.187-217.- (2) ss.357-397.
13 Ekonomi politikası amaç, araçları, ekonomide etkinliği ve Türkiye - (1) ss.21-30.
14 Uluslararası ekonomik ilişkiler ve Türkiye - (1)ss.236-245.- (3) ss.255-277.
Kaynaklar
Ders Notu 1- Şimşek, S., ve Aydın, M., K.,(2004), İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yay., İstanbul.
Ders Kaynakları 2-Parasız, İlker, (2006),İktisada Giriş,Ezgi Kitabevi, Bursa.
3-Yıldırım, Kemal e diğ.,(2006), Makro İktisada Giriş, Ekin Kitabevi, Bursa.
4-Eren, Ercan, (1997), Mikro Ekonomi, İstanul.
5-Üstünel, Besim (1998), Ekonominin Temelleri, Toygar, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. X
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. X
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. X
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. X
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. X
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler X
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. X
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5