Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Batıda Din Çalışmaları FDT 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Asıl çıkış yeri Batı olan modern din çalışmalarının tarihini, din çalışması başlığı altında yer alan bilim dalları ve bu bilim dallarından metot bakımdan meydana gelen gelişmeler hakkında bilgi kazandırılması.

Dersin İçeriği

Dinin bir araştırma konusu olarak ortaya çıkışı; din bilimleri içinde yer alan bilim dalları; dinler tarihi ve onun altında yer alan bilim dalları ve bunlardaki metodik gelişme ve değişmeler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinin bir bilme/araştırma konusu olarak ortaya çıkışının tarihini (doğu-batı) hatırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Din bilimlerinin ortaya çıkışının hazırlayan şartları çözümler Soru-Cevap, Anlatım,
3 Din bilimlerin anlam çerçevesini belirler Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Din bilimi içinde yer alan bilim dallarını belirler Soru-Cevap, Anlatım,
5 Batıda Dinler tarihi çalışmalarının tarihini betimler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Batıdaki Karşılaştırmalı dinler tarihi çalışmalarının tarihini hatırlar Anlatım, Soru-Cevap,
7 Batıdaki Din fenomenolojisi çalışmalarının tarihini hatırlar Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern dönem önesinde, din ve dinler hakkında yapılan çalışmalar
2 Modern batıda dinin bir inceleme konusu oluşunun tarihsel zemini
3 Antropolojik çalışmalar
4 Din felsefesi
5 Dinler Tarihi
6 Din Psikolojisi
7 Din Sosyolojisi
8 Din çalışmalarında metodik yaklaşımlar
9 Tarihi-tasviri çalışmalar
10 Karşılaştırmalı yaklaşımlar
11 Fenomenolojik yaklaşımlar
12 Post-modern yaklaşımlar ve din çalışmaları üzerindeki etkisi
13 Post-modern yaklaşımlar ve din çalışmaları üzerindeki etkisi
14 Klasik , modern ve post-modern din çalışmalarının problemleri
Kaynaklar
Ders Notu

Ömer Mahir Alper (ed), Batıda Din Çalışmaları, Metro Yayınları, İstanbul.

Ders Kaynakları

1. Joachim Wach, Dinler Tarihi, müstakil bir bilim dalı olarak kuruluşuna teorik bir giriş, çev. Fuat Aydın, Ataç Yayınları, İstanbul.
2. Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, İZ yayıncılık, İstanbul 2008.
3. Jacques Waardenburg, Contemporary of Study of Religion, Hague, I-II
4. Robert A.Segal, The Blackwell Companion to the Study of Religion, Blacwell Publishing 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir.
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 3 8 24
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6