Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | BIY 450 | 8 | 4 + 20 | 14 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Prof.Dr. ALİ UZUN, Doç.Dr. CANSU AKBULUT, Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alan bilgilerini iş ortamında uygulayabilir. | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
2 | İşletme organizasyonunu ve işleyişini analiz edebilir. | ||
3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun hareket eder. | ||
4 | Takım çalışmasına etkin şekilde katılır. | ||
5 | Mesleki problem çözme ve karar verme becerileri geliştirir. | ||
6 | Yazılı ve sözlü raporlama becerisi kazanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve İşletme Ortamına Uyum | |
2 | İşletmenin Yapısını Tanıma | |
3 | Mesleki Gözlem ve Günlük Kayıt Tutma | |
4 | Biyoloji Alanıyla İlgili Uygulamalara Katılım I | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kurallarını Uygulama | |
6 | Biyoloji Alanıyla İlgili Uygulamalara Katılım II | |
7 | Takım Çalışması ve İşbirliği | |
8 | Orta Dönem Değerlendirme ve Geri Bildirim | |
9 | Problem Çözme ve Karar Verme Süreçleri | |
10 | Mesleki Sorumluluk ve Disiplin | |
11 | Alan Dışı Gözlemler ve Entegrasyon | |
12 | Uygulamalı Mesleki Faaliyet | |
13 | Rapor Hazırlama ve Sunum Teknikleri | |
14 | Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alan bilgilerini iş ortamında uygulayabilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
2 | İşletme organizasyonunu ve işleyişini analiz edebilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun hareket eder. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 |
4 | Takım çalışmasına etkin şekilde katılır. | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 |
5 | Mesleki problem çözme ve karar verme becerileri geliştirir. | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 |
6 | Yazılı ve sözlü raporlama becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 24 | 384 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 387 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,48 | ||
dersAKTSKredisi | 15 |