Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Biyoinformatik | BIY 444 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HATİCE TUNCA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyoinformatik konuları için alt yapı bilgiler kazanma, NCBI databankası kullanımını geliştirme, Gen klonlanması için gerekli temel genom analizlerini yapabilme, Protein üç boyutlu yapı ve motiflerini tasarlayabilme, Filogenetik benzerlik analizlerini yapabilme, Dizi analizi karşılaştırmalarını gerçekleştirme |
Dersin İçeriği | Biyoinformatik konuları için alt yapı bilgiler kazanır, NCBI databankası kullanımını geliştirir, Gen klonlanması için gerekli temel genom analizlerini yapabilir, Protein üç boyutlu yapı ve motiflerini açıklayabilir, Filogenetik benzerlik analizlerini yapabilir, Dizi analizi karşılaştırmalarını gerçekleştirir
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoinformatik konuları için alt yapı bilgiler kazanır | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | NCBI databankası kullanımını geliştirir | ||
3 | Gen klonlanması için gerekli temel genom analizlerini yapabilir | ||
4 | Protein üç boyutlu yapı ve motiflerini açıklayabilir | ||
5 | Filogenetik benzerlik analizlerini yapabilir | ||
6 | Dizi analizi karşılaştırmalarını gerçekleştirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoinformatik temel kavramlar ve tarihi | |
2 | Temel Genomik Bilgileri | |
3 | Gen ve Protein Bankaları | |
4 | Gen ve Protein karşılaştırma analizleri için BLAST | |
5 | Temel biyoinformatik programlar | |
6 | İn silico protein yapısı tayini | |
7 | CLUSTALW, MUSCLE ve diğer dizi karşılaştırmaları | |
8 | Protein motifleri ve belirlenmesi | |
9 | Vize | |
10 | SWISS model kullanımı | |
11 | Filogenetik benzerlik | |
12 | Gen klonlanmasında biyoinformatik | |
13 | Primer dizaynı ve PCR koşullarının optimizasyonu | |
14 | Vektör ve enzim belirlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoinformatik konuları için alt yapı bilgiler kazanır | |||||||||||||
2 | NCBI databankası kullanımını geliştirir | |||||||||||||
3 | Gen klonlanması için gerekli temel genom analizlerini yapabilir | |||||||||||||
4 | Protein üç boyutlu yapı ve motiflerini açıklayabilir | |||||||||||||
5 | Filogenetik benzerlik analizlerini yapabilir | |||||||||||||
6 | Dizi analizi karşılaştırmalarını gerçekleştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |