Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesneye Dayalı Programlama | VBY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ESKİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ESKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nesneye Dayalı Tasarım yöntemi kaliteli ürünlerin ortaya çıkmasını sağladığından günümüzde üzerinde en çok durulan yöntemdir. Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Nesneye dayalı programlama kavramları, C#, Tasarım desenleri
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | C# programlama dilinin temellerini bilir | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
2 | Nesneye dayalı programlama kavramlarını bilir | Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
3 | Tasarım prensiplerini kullanır | ||
4 | Tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesneye Yönelik Yaklaşımın Temel Kavramları | |
2 | Veri tipleri, karar yapıları, metotlar | |
3 | Diziler, döngü deyimleri | |
4 | Sınıflar | |
5 | Interface, Kalıtım, Abstract | |
6 | Erişim belirteçleri, koleksiyonlar, hata yönetimi | |
7 | Entity framework, LINQ | |
8 | Generic sınıflar, delegates, events | |
9 | Katmanlı mimari, repository, dependency injection | |
10 | SOLID | |
11 | Tasarım desenleri | |
12 | Tasarım desenleri | |
13 | Tasarım desenleri | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | C# programlama dilinin temellerini bilir |
2 | Nesneye dayalı programlama kavramlarını bilir |
3 | Tasarım prensiplerini kullanır |
4 | Tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |