Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri | UİK 590 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları hakkında araştırma tasarlama ve yürütme becerilerinin oluşturulması için gerekli kavramsal ve uygulamaya dönük yetkinliklerin oluşumuna katkı yapmak. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bilimsel Araştırmanın Kapsamı Bilimsel raporların diğer raporlardan farkları Literatür araştırması Araştırma önerisinin hazırlanması Veri edinme yöntemlerinin incelenmesi Kaynak gösterim yöntemleri
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY Uygulamaları üzerine bilimsel araştırmanın bağlamını açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Bilimsel Araştırmanın İKY Uygulamalarının geliştirilmesine katkısını anlayabilme | ||
3 | Bilimsel Araştırma Raporu'nun diğer rapor türlerinden farkını ayrımlayabilme | ||
4 | Bilimsel Araştırmada yararlanılabilecek kaynakları tanıma | ||
5 | Uygulamalı araştırma için ön çalışma ve literatür araştırması yaparak kaynakları düzenleyebilme | ||
6 | Sorunsal belirleyebilme ve araştırma sorusu sorabilme | ||
7 | Varsayım, önerme ve hipotez geliştirebilme | ||
8 | Araştırma sorularına uygun veri edinme yöntemlerini belirleyebilme | ||
9 | Kaynak gösterim kurallarına uygun olarak araştırma raporu yazabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DERSİN TANITIMI VE BİLİMSEL BİR RAPORUN AYIRICI ÖZELLİKLERİ | |
2 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA NEDİR? | |
3 | BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN TEMEL BOYUTLARI VE TEMEL KAVRAMLARI | |
4 | ÖN ARAŞTIRMA VE LİTERATÜR TARAMASI | |
5 | ARAŞTIRMANIN BOYUTLARI İLE ARAŞTIRMA KONULARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ | |
6 | ARAŞTIRMA KONUSUNUN ODAKLANMASI VE ARAŞTIRMA SORUSU GELİŞTİRME | |
7 | ÖRNEK ARAŞTIRMA TASARIMLARI VE SORULARI ÜZERİNE TARTIŞMA | |
8 | ARAŞTIRMA EVRENİ VE ÖRNEKLEM | |
9 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 1 | |
10 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 2 | |
11 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA ETİK | |
12 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZIMI, FORMAT VE REFERANS YÖNETİMİ | |
13 | TEMEL VE UYGULAMALI ARAŞTIRMA ÖNERİSİ ÖRNEKLERİ ÜZERİNE ÇALIŞMA VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINA GERİBİLDİRİM | |
14 | TEMEL VE UYGULAMALI ARAŞTIRMA ÖNERİSİ ÖRNEKLERİ ÜZERİNE ÇALIŞMA VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINA GERİBİLDİRİM |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2009). Research methods for |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
2 | Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | X | |||||
3 | Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | |||||
4 | Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY Uygulamaları üzerine bilimsel araştırmanın bağlamını açıklayabilme | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
2 | Bilimsel Araştırmanın İKY Uygulamalarının geliştirilmesine katkısını anlayabilme | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
3 | Bilimsel Araştırma Raporu'nun diğer rapor türlerinden farkını ayrımlayabilme | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
4 | Bilimsel Araştırmada yararlanılabilecek kaynakları tanıma | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 |
5 | Uygulamalı araştırma için ön çalışma ve literatür araştırması yaparak kaynakları düzenleyebilme | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 |
6 | Sorunsal belirleyebilme ve araştırma sorusu sorabilme | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 |
7 | Varsayım, önerme ve hipotez geliştirebilme | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 |
8 | Araştırma sorularına uygun veri edinme yöntemlerini belirleyebilme | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
9 | Kaynak gösterim kurallarına uygun olarak araştırma raporu yazabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |